رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس گفت: گرایش به مواد مخدر و مشروبات الکلی، زمینه ساز بروز جرایمی که معمولاً دارای جنبه خشن نیز هستند، است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نعمایی کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی در جمع دانش آموزان هنرستان تربیت بدنی و علوم ورزشی شیراز، با اشاره به اینکه ترویج برخی از حرام‌ها از دستاورد‌های دشمنان در جامعه اسلامی است و باید با هوشیاری با آن موضوع برخورد کرد، اظهار کرد: الکل هم نوعی ماده مخدر است که قدرت اعتیادآوری آن به هیچ وجه کمتر از سایر انواع مواد نیست، بلکه شدیدتر است؛ زیرا فعالیت بدن را کند می‌کند و سرعت عملکرد‌های حیاتی آن را کاهش می‌دهد.

او، به تاثیرات الکل بر ایجاد اختلال در سیستم مغزی مصرف کنندگان آن اشاره کرد و افزود: مصرف این ماده تاثیر بسیاری بر عملکرد مغز داشته و پرخاشگری افراد را رقم خواهد زد و منجر به درگیری‌های فیزیکی میان افراد می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: کنترل نکردن رفتار بوسیله مصرف کننده الکل و حضور وی در اجتماع می‌تواند منجر به رفتار‌های خشن همچون رانندگی‌های پرخطر، پرخاشگری و نزاع‌های خونین، قتل و جنایت شود که هر یک از آن‌ها می‌تواند چندین خانواده را درگیر ماجرا کند.

او تصریح کرد: یکی از مهم ترین تبعات شرب خمر، ترویج بی قید و بندی است که در دراز مدت از حالت فردی به اجتماعی مبدل شده و همه زوایای زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد و از سویی خود زمینه ساز بروز جرایم دیگر که معمولاً دارای جنبه خشن نیز هستند است.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه بسیاری از انحرافات با رو در بایستی و ناتوانی در (نه گفتن) آغاز می‌شود، تصریح کرد: توکل به خدا و عمل به مناسک دینی، بهترین راه برای دور ماندن از وسوسه‌های شیطانی و گناه است. او با بیان اینکه شهروندان هرگز فریب افراد سودجو و فرصت طلب را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نخورند، به برخی حوادث ناگوار ناشی از اعتماد نابجا در ارتباط‌های مجازی اشاره و ادامه داد: عموم کاربران بخصوص دانش آموزان هنگام استفاده از این امکانات و فناوری‌های جدید باید مراقبت لازم را به عمل آورند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

گرایش به مواد مخدر و مشروبات الکلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار