عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز گفت: بر اساس آمار‌های جهانی حدود ۷۳ میلیون نفر معادل نود درصد از مردم ایران از اینترنت بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صفاری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز بیان کرد: ۵۵ درصد از این افراد برای تفریح، سرگرمی و ارتباط و ۴۵ درصد برای نیاز‌های شغلی، علمی و خدمات دولت الکترونیک در این فضا حضور دارند.

او، تصریح کرد: ۸۰ درصد از ترافیک و داده‌های بستر مجازی که امروز کاربران ایرانی در آن فعالیت می‌کنند، در اختیار کشور ما نیست و این امر می‌تواند یک تهدید باشد.

صفاری با بیان این که تنها راهکار مقابله با این تهدید راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، افزود: طرح شبکه ملی اطلاعات از سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرده، که در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از خدمات بر روی این بستر انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز ادامه داد: هزینه ارزان، دریافت و انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر و آسانتر شدن ارائه خدمات از امتیازات شبکه ملی اطلاعات است.

او، با بیان اینکه جرائم در فضای مجازی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۵۷ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: در بستر اینترنت ملی احراز هویت کاربران و سرویس دهندگان مشخص است که این موضوع منجر به کاهش جرائم سایبری می‌شود.

صفاری اظهار کرد: تقویت و توسعه زیر ساخت ها، اهمیت به تولید محتوا و حمایت از سرمایه گذاران و نخبگان از مهمترین راه موثر در سرعت بخیدن به حرکت رو به جلو شبکه ملی اطلاعات است.

انتهای پیام/ت

لزوم افزایش دامنه خدمات اینترنت ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار