عربستان سعودی امروز یکشنبه به طور رسمی ریاست گروه ۲۰ را از ژاپن تحویل گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عربستان سعودی روز یکشنبه به طور رسمی ریاست گروه ۲۰ را برعهده گفت و برای نشست سران کشور‌های عضو آماده می‌شود. این نشست قرار است ۲۱ و ۲۲ نوامبر (اول و دوم آذر) سال ۲۰۲۰ برگزار شود.

عربستان سعودی قرار است در مدتی که ریاست گروه ۲۰ را برعهده دارد بیش از ۱۰۰ نشست و کنفرانس در سطح وزرا و همچنین سطح نمایندگان دولت و گروه‌های ارتباطی برگزار کند.

خبرگزاری فرانسه در این‌باره گزارش داد: در حالی که عربستان سعودی تلاش می‌کند تا بعد از جنجالی که بر سر سابقه حقوق بشر این کشور برپا شد دوباره به صحنه جهانی برگردد امروز (یکشنبه) ریاست گروه ۲۰ را از ژاپن تحویل گرفت. عربستان نخستین کشور عربی است که ریاست گروه ۲۰ را برعهده گرفته است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، نیز ین امر را فرصتی منحصر به فرد برای رسیدن به اجماع بین‌المللی توصیف کرد.

ژاپن در روز‌های ۲۸ و ۲۹ ژوئن میزبان گروه ۲۰ در اوزاکا بود. گروه ۲۰، ۸۵ درصد تجارت جهانی، دو سوم جمعیت جهان و بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالص جهانی را در بر می‌گیرد. آمریکا، ترکیه، کانادا، مکزیک، برزیل، آرژانتین، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، هند، اندونزی، استرالیا و اتحادیه اروپا اعضای این گروه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار