مدیر جهاد کشاورزی ایذه از آغاز عملیات کشت دانه روغنی کلزا در ۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: همزمان با آغاز عملیات کشت پاییزه محصولات کشاورزی، حدود ۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت.

او با بیان اینکه پارسال حدود یکهزار و ۳۰۰ هکتار کلزا در ایذه کشت شد، افزود: از این میزان سطح زیر کشت با توجه به سیل فروردین ماه حدود هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی به دست آمد.

هنرمندیان با اشاره به اینکه کار کشت کلزا تا پایان آذر ماه ادامه دارد بیان داشت: و کار برداشت این محصول مهم از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه دوم خرداد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه، تراپر، هایولا ۴۸ و هایولا ۵۰ را به عنوان ارقام کلزا کشت شده در ایذه عنوان کرد و ادامه داد: امسال با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی، برنامه‌های ترویجی و اصلاحی و بهره گیری از بذر اصلاح شده پیش بینی می‌شود میزان میزان برداشت محصول کلزا در هکتار افزایش یابد.

این مقام مسئول اذعان داشت: کشت محصول کلزا با توجه به نیاز ۶۰ تا ۷۰ درصدی آب نسبت به گندم بسیار مناسب است، ضمن این که کشت این گیاه باعث تقویت تولید شده و با تقویت حاصلخیزی خاک، افزایش مواد آلی و کاهش آفات زمین کشاورزی، میزان برداشت محصول در سال‌های آینده را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.