استاندار هرمزگان از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اختصاص تسهیلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،استاندار هرمزگان گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اختصاص تسهیلات مناسب در دستور کار قرار گرفته است.

فریدون همتی افزود: ایجاد زیرساخت‌های راه اندازی اتوبوس پرسرعت شهری (بی آر تی) در بندرعباس دو سال زمان برده است و تلاش می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

او گفت: توسعه سایر وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی و ون در مناطق مختلف استان هم در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان افزود: براساس تصویب دولت ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها به ویژه در اراضی کشاورزی استان اختصاص یافت و در بین شهرستان‌هایی که بیشترین خسارت را دیده بودند توزیع شد.

همتی همچنین گفت :اکنون آمد و شد دریایی و پرواز بندرعباس به جزیره بوموسی و بالعکس پنج روز در هفته برقرار است.

استاندار هرمزگان افزود: با پیگیری و تامین منابع مالی به زودی دو پرواز در هفته از جاسک به تهران و بالعکس راه اندازی می‌شود که در توسعه سواحل مکران نقش مهمی دارد.

فریدون همتی از دستگاه‌های مسئول خواست تا نظارت‌های خود را بر بازار و حمل و نقل با جدیت ادامه دهند تا از هرگونه افزایش و سوء استفاده در این بخش جلوگیری شود.

بابک هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: برای آماده سازی شبکه حمل و نقل اوتوبوس پر سرعت شهری ۱۰۰ هزار متر مربع پارکینگ حاشیه‌ای در شهر بندرعباس ایجاد شده و در حال گسترش است.

شهردار بندرعباس هم گفت: اکنون شهرداری‌ها برای توسعه و تجهیز بخش حمل و نقل از منابع و درآمد‌های خود هزینه می‌کنند و اگر قرار است این بخش تقویت شود حمایت‌های دولتی نیز باید صورت گیرد.

عباس امینی زاده افزود: خطوط حمل و نقل عمومی و اتوبوسی شهرک پیامبر اعظم بندرعباس راه اندازی شده است و بزودی حمل و نقل عمومی محلات برای پیوستن به خطوط بی آر تی گسترش می‌یابد.


انتهای پیام/ر

گسترش حمل و نقل عمومی محلات بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.