سردار یزدی گفت: تمام توفیقات بسیج این است که همه اقدام‌های خود را با حضور و در کنار مردم انجام می‌دهد.

تحویل ۷۰ هزار سبد کالا به افراد نیازمند/ حضور مردم شعله اغتشاشات اخیر را خاموش کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در یکصد و هفتاد و نهمین و جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وقتی نام بسیج برده می‌شود ایثار، از خود گذشتگی و صداقت در مقابل مردم در ذهن شهروندان تداعی می‌شود، گفت: بسیج چیزی به جز شهامت و شهادت نیست و در ۴۰ سال گذشته عزت و افتخار را در صحنه‌های مختلف بسیجیان رقم زدند و می‌توانم بگویم که اگر بسیجیان در زمان جنگ نبودند شرایط جنگ به این گونه رقم نمی‌خورد.

سردار یزدی با اشاره به سیل امسال گفت: بسیجیان در سیل نوروز ۹۸ از اولین نفراتی بودند که به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و پس از مازندران در گلستان و آق‌قلا حضور پیدا کردند و باید به این نکته اشاره کنم که در کنار بسیج سایر دستگاه‌ها نیز حضور و نقش مؤثری داشتند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: در زمان سیل خوزستان عده‌ای از بسیجیان به سمت آق‌قلا، سوسنگرد و دهلاویه عازم شدند و من در شب‌های اول شاهد تلاش بچه‌ها بودم که آماده تخلیه سوسنگرد به دلیل سست شدن سدبند‌ها بودند.

او تصریح کرد: می‌توان به جای پتروس فداکار در کتب درسی از اسم بسیجی‌هایی یاد کرد که اگر نبودند آب در سوسنگرد تلفات سنگینی را به جا می‌گذاشت.

سردار یزدی تصریح کرد: ما امروز در تهران وارد فضایی شدیم که این فضا، فضای خدمت‌رسانی به مردم است و ما بنای کارمان را تغییر دادیم و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان از مجموعه‌هایی هستیم که مورد تقدیر قرار گرفتیم و می‌توانم اعلام کنم که ما در بسیج در اولین‌ها نقش داریم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: باید ادعا کنم مجموعه‌هایی از بسیج وجود دارد که در حوزه اعتیاد ورود کرده و ورود این نهاد مورد اقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است و آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را در دو سال گذشته به تکرر در حال ارائه کردن است.

او با تأکید بر اینکه یک مرکز درمان و صیانت و اشتغال افراد معتاد و ترک کرده در شرق تهران دایر شده است، گفت: ما در این مرکز روش نوینی را اجرا می‌کنیم که مورد تأیید مراکز علمی قرار گرفته است و می‌توانیم ادعا کنیم که ۷۰ درصد افرادی که در این مراکز پذیرفته شده‌اند پس از ترک وارد جامعه شده‌اند و آن ۳۰ درصدی که نتوانستیم کنترل کنیم نمی‌دانیم پس از ترک به کدام یک از استان‌ها سفر کرده‌اند.

سردار یزدی با اشاره به آخرین اقدام‌ها در حوزه پیشگیری از طلاق گفت: نزدیک به ۲۰۰ کارگاه که در آن مربیانی را در حوزه پیشگیری از طلاق تربیت می‌شوند دایر شده است و در ادامه به دنبال محرومیت‌زدایی از تهران هستیم، زیرا اعتقاد داریم با اینکه تهران شهری برخوردار است، اما هنوز عده‌ای نیازمند وجود دارند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در تشریح دیگر اقدام‌ها گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ جهیزیه در اختیار افراد قرار دادیم و نزدیک به ۷۰ هزار سبد کالا در سه مرحله به افراد نیازمند تحویل داده شده است که تا پایان سال این رقم به صد هزار بسته می‌رسد.


بیشتر بخوانید: رسیدگی به وضعیت خانواده افراد جانباخته در اغتشاشات اخیر


او تأکید کرد: این موارد تنها با کمک مردم تهران بود و برای اینکه بتوانیم شهر موفقی داشته باشیم نیازمند ارتباط با شهروندان هستیم.

سردار یزدی با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده برای تحویل منازل به ساکنان استان‌های سیل زده گفت: در خوزستان و سوسنگرد ۱۳۸ منزل تخریب شده بازسازی شدند و در هفته آینده نیز ۱۵ دستگاه آپارتمان نیز تحویل ساکنان داده می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: تمام اقدام‌های انجام شده با همت یک هزار و ۶۰۰ گروه جهادی بودند که ۸۵۰ گروه آن محله‌محور و ۸۵۰ گروه دیگر جغرافیا محور هستند.

او با اشاره به اینکه همکاری صدا و سیما در حوزه سبک زندگی ۵۳ برنامه تولید شد، گفت: در کنار تولید این برنامه‌ها نزدیک به ۲۷۰ عنوان کتاب که بیشتر آن‌ها در حوزه دفاع مقدس بود به چاپ رسید که ۱۵ عنوان آن‌ها به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه ترجمه شده است.

سردار یزدی تصریح کرد: خواهش من از شورای شهر این است که با توکل به خدای متعال و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب تمام اقدام‌های خود را در کنار مردم و با حضور آن‌ها انجام دهیم، زیرا موفقیت در گرو کنار مردم بودن است، زیرا حضور مردم در اغتشاشات اخیر تمام مشکلات را برطرف کند و اعتقاد من این است که در حل مشکلات می‌توانیم از مردم کمک بخواهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار