معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی هزار و ۳۷۲ مبتلا به ایدز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا کنون هزار و ۳۷۲ مبتلا به ایدز در استان شناسایی شد ه است.

محمود حسین پور افزود: از این تعداد بیمار مبتلا به HIV تعداد ۹۹۲نفر مرد و ۳۸۰ نفر زن هستند.

او گفت: موارد زنده مبتلا به HIV در هرمزگان ۶۳۹ نفر (۴۱۵ مرد و ۲۲۴ زن)، افراد تحت درمان ۴۱۱ نفر (۲۲۳ مرد و ۱۸۸ زن) و تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری ۵۱۱ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درصد راه انتقال بصورت تجمعی را به ترتیب، تماس جنسی محافظت نشده ۴۸.۶ درصد، تزریق و سرنگ مشترک ۲۹ درصد، انتقال از مادر مبتلا به کودک ۱.۴ درصد و سایر موارد ۲۱ درصد عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان ضمن بیان اینکه احتمال می‌رود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به HIV در هرمزگان وجود داشته باشد، افزود: با آموزش و اطلاع رسانی می‌توان با شناسایی دقیق و درمان به موقع گامی اساسی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری برداشت و یک زندگی با کیفیت را برای این بیماران رقم زد.

حسین پور گفت: مردان با ۷۳ درصد بیشترین میزان مبتلایان به HIV نسبت به زنان به خود اختصاص می‌دهند، اما زنان با آمار ۲۷ درصد نسبت به متوسط کشوری در جایگاه مناسبی قرار ندارند.

او افزود: تمامی این آمار بر اساس نرم افزار ورود داده‌های مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استخراج شده و تمامی موارد تکراری و مهاجرت‌ها لحاظ شده و از کل آمار حذف شده است.

انتهای پیام/ر

احتمال وجود ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به HIV در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.