در سومین جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت استان‌های کشور سه اثر از صدا وسیمای فارس حائز رتبه اول این جشنواره شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داورپناه مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس گفت: دراین جشنواره فانوس درمیان آثار رادیویی مراکز کشور و رادیوهای سراسری در بخش برنامه های ترکیبی، مسافران شلمچه به تهیه کنندگی اسماعیل حسین زاده و اثرتلویزیونی (از آن همه مرد) به تهیه کنندگی سیدعلی غمخواری و ارکسترال (ایران من) اثر رضا وطن خواه به عنوان آثار برتر برگزیده شد.

او بیان کرد: اسماعیل حسین زاده با شرکت در حوزه برنامه های رادیویی و زیرمجموعه برنامه های ترکیبی در این جشنواره با ساختار مستند گزارشی با عنوان مسافران شلمچه در جشنواره فانوس حائز رتبه اول شد که این برنامه روایتی است متفاوت و مستند گونه از اعزام یک کاروان دانش آموزی به مناطق عملیاتی و اتفاقاتی که در طول سفر روزهای اردو و بعد از آن رخ می دهد.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس تصریح کرد: اثر کلیپ (از آن همه مرد) به تهیه کنندگی سید علی غمخواری روایتگر قهرمانان هشت سال دفاع مقدس است که در روزگاری نه چندان دور از کیان سرزمین مقدس ایران مردانه دفاع کردند و اکنون از خیل مشتاقان و از آن همه مردان روزگار تنی چند به دیار خویش باز گشته اند.

داورپناه با بیان اینکه کلیپ (از آن همه مرد) می کوشد تا اشتیاق دیدار مردم شیراز پس از سالها با این دلاورمردان را به تصویر بکشد، اضافه کرد: نغمه هایی که در این اثر استفاده شده برگرفته از آیین های حماسی مردم فارس است.

او، اظهار کرد: سید علی غمخواری طراح و تهیه کننده،محمد حسن خردل کارگردانی و تدوینگر، فرید هاشم زاده تصویربرداری و حسین باباخانی صدابرداری این اثر را بر عهده داشته اند.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس تاکید کرد: قطعه ارکسترال ( ایران من) بر اساس شعری از علی سهرابی با تنظیم، آهنگسازی و اجرای رضا وطن خواه و نظارت و ضبط حمید رضا لطف اللهی تولید واحد شعر و موسیقی مرکز فارس است که در جشنواره فانوس موفق به دریافت عنوان بهترین اثر ملی تندیس بلورین را در بخش ارکسترال دریافت کرد.

انتهای پیام/ت

برتری تولیدات صدا و سیمای مرکز فارس در جشنواره فانوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار