رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون ۴ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای انسانی در گلستان جان خود را از دست داده اند.

عارف نیا رئیس مرکز بهداشت گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: تاکنون ۴ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای انسانی در گلستان جان خود را از دست داده اند که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای دیگری از جمله سرطان و دیابت بوده اند.
 
او افزود: به طور معمول از هر ۱۰۰ مبتلا به ویروس آنفلوآنزا ۴ نفر جان خود را از دست می‌دهند که در گلستان نیز این گونه بوده است ،
 
 

پیشگیری بهترین درمان است

او با تاکید بر اینکه پیشگیری یکی از موثرترین اقدامات در مبتلا نشدن به آنفلوآنزاست گفت: مردم سعی کنند در این فصل به شدت از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند و دایم دست‌های خود را به طور کامل با آب و مایع دستشویی بشویند.

عارف نیا ادامه داد: افراد مبتلا همچنین موقع عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیرند تا جلوی انتقال بیماری به دیگران گرفته شود.
 
او همچنین با تاکید بر اینکه در این فصل والدین باید برای پوشش مناسب فرزندان خود بسیار حساس باشند افزود : دانش آموزان حتما لباس گرم استفاده کرده و در اوقاتی که به خارج از کلاس درس می روند ، لباس مناسب را بپوشند.

ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده است

رئیس مرکز بهداشت گلستان همچنین درباره ابتلا یا مشاهده ویروس آنفلوآنزای پرندگان در گلستان گفت: خوشبختانه این ویروس تاکنون در استان مشاهده نشده است، اما تا جای ممکن در این فصل باید از تماس نزدیک با پرندگان خودداری کرد.

عارف نیا ادامه داد: در روستا‌ها مردم در صورت مشاهده مرگ ناگهانی تعداد قابل توجهی از پرندگان حتما با شماره ۱۵۱۲ دام پزشکی تماس بگیرند و موارد را اطلاع دهند، چون آنفلو آنزای پرندگان در صورت ترکیب با آنفلوآنزای انسانی بسیار خطر ناک است.
 
 
انتهای پیام / ن
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.