معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: پیش بینی می‌شود میزان تکثیر طبیعی و رهاسازی بچه ماهی به ۲۵ میلیون قطعه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم کریم زاده معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در نشست هم اندیشی با بیان اینکه یکی از بهترین شیوه بازسازی ذخایر آبزیان دریا مهیا کردن شرایط مهاجرت ماهیان مولد به رودخانه‌ها و تکثیر در حالت طبیعی است،گفت: امروزه جامعه صیادی به سبب شناخت اهمیت این کار در کنار شیلات، تلاش‌ها و گام‌های مشارکتی خوبی برداشته به گونه‌ای که پارسال در ۱۸ رودخانه با ایجاد شیل و نیز احداث ۲۷ استخر در جایگاه پره، زمینه لازم برای تکثیر بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی فراهم شد.

او افزود: باتوجه به جلسات هم اندیشی برگزارشده و مهیا بودن شرایط لازم، برنامه بر این است که امسال هم بر تعداد شیل در رودخانه‌ها و هم بر تعداد استخر‌ها در اراضی ساحلی جایگاه‌های پره اضافه شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری مازندران افزود: شیلات مازندران امسال قصد دارد با کمک تشکلات صیادی، تعداد استخر‌ها در اراضی جایگاه‌های پره را از ۲۷ به ۳۹ واحد به میزان ۴۵ درصد و نیز تعداد شیل در رودخانه‌ها را از ۱۸ رشته به ۲۰ رشته به میزان ۱۱ درصد گسترش دهد.

کریم زاده گفت: پیش بینی می‌شود میزان تکثیر طبیعی و رهاسازی بچه ماهی با این شیوه از ۲۰ میلیون قطعه به ۲۵ میلیون قطعه افزایش یابد.

انتهای پیام/ س

تکثیر طبیعی ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی امسال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.