سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: اردبیل ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید فرش دارد و برای بهره‌گیری از این قابلیت‌ها تلاش می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی‌یگانه، سرپرست فرمانداری اردبیل در بازدید از واحد صنعتی تولید فرش طبیعی اردبیل گفت: فرشبافی هنری فاخر بوده و صنعت فرش هنر محسوب می‌شود و از دیرباز در بین خانواده‌های این شهرستان رایج بوده است.

او افزود: نوعی از فرشبافی با توجه به فرآیندهای تعریف شده که به صورت تکه‌دوزی انجام می‌شود یک ایده نوین و طرح جدیدی است که برای نخستین بار در استان اردبیل توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

امامی با اشاره به بازار فروش این واحد صنعتی گفت: محصولات این واحد صنعتی بازار و شرایط خوبی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی دارد و با توجه به سوددهی مناسب و ایجاد اشتغال واحدهای فرشبافی و  به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حیطه قرار است تا مشکلات این واحدها در زمینه‌های مختلف از جمله تامین تسهیلات مورد نیاز و زیرساخت‌های مطرح در این حوزه با مشارکت جدی همه دستگاه های اجرایی برطرف شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح تکه دوزی در فرشبافی توسط بخش خصوصی در اردبیل

 

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.