در روزهای آلودگی هوا مایعات بنوشید/از فست فود ها پرهیز کنید

رئیس دانشکده علوم تغذیه دانشگاه اصفهان گفت: در روزهای آلودگی هوا،نوشیدن مایعات فراوان می تواند در کاهش اثرات مواد سمی بر بدن تاثیر گذار باشد.

محمد حسن انتظاری رئیس دانشکده علوم تغذیه دانشگاه اصفهان  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به روزهای آلوده اصفهان به تاثیر تغذیه در کاهش اثرات آلودگی پرداخت و گفت:سیستم دفاعی بدن به تنهایی نمی تواند اثرات منفی آلودگی هوا را در بدن خنثی کند و تغذیه مناسب راه مناسبی برای کاهش این اثرات است.

او ادامه داد: ساده ترین راه خروج آلودگی ها از بدن،نوشیدن مایعات مخصوصا آب است.

انتظاری با اشاره به دیگر تغذیه های مفید در روزهای آلودگی اظهار کرد: مصرف سبزیجات و میوه های فصل مخصوصا میوه های رنگی  با آنتی اکسیدان های قوی، می تواند در بالابردن سیستم دفاعی بدن تاثیر گذار باشد.

کارشناس تغذیه با بیان اینکه اکسید سرب یکی از گازهای موجود در آلودگی هوا است،عنوان کرد: استفاده از کلسیم موجود در شیر و لبنیات ایمنی بدن را در برابر این مواد سمی افزایش می دهد.

انتظاری گفت: خوردن یک تا دولیوان شیر گرم کم چرب برای تمام گروه های سنی توصیه می شود.

او با بیان اینکه خوردن فست فودها کارکرد سیستم دفاعی بدن را هرز می دهند،اظهار کرد: بهتر است در روزهای آلودگی هوا از خوردن فست فودها و غذاهای ناسالم  پرهیز کنیم.

کارشناس تغذیه با تاکید بر اجتناب از کشیدن سیگار و قلیان در روزهای آلودگی هوا بیان کرد: با رعایت موارد ذکر شده و استفاده از تغذیه های صحیح می توان به بدن در رفع آلودگی های هوا کمک کرد.

 

انتهای پیام/س

توصیه های تغذیه ای در روزهای آلوده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.