برای نخستین بار در مازندران باغدار قائم شهری موفق به دریافت گواهی سلامت محصول مرکبات در این استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ایمان ثلاثی باغدار پیشرو قائم شهری پس از سه تلاش مستمر در باغ ۱۲ هکتاری خود در روستای خطیرکلا قائمشهر توانست با استفاده از روش‌های نوین مدیریت تغذیه و اعمال مراقبت و نظارت صحیح در فرایند تولید برای نخستین بار موفق به  اخذ گواهی سلامت محصول مرکبات در استان شود.

این بهره بردار نمونه، استفاده درست و به موقع نهاده‌ها و رعایت اصول صحیح مبارزه با آفات و بهره مندی از توصیه‌های کارشناسان کنترل کیفیت در برند سازی محصول سالم و گواهی شده مرکبات را از شاخص‌ها و عوامل تاثیر گذار در اجرای این طرح اساسی برشمرد.

رعیت پناه کارشناس کنترل کیفی محصولات سالم کشاورزی، بازار پسندی و قابلیت صادرات را از دیگر مزایا و آثار این طرح در بهبود و کیفی سازی محصول مرکبات دانست که با اخذ گواهی سلامت محصول از وزارت جهاد کشاورزی، بازار‌های هدف کشور‌های منطقه برای عقد قرارداد خرید این محصول خواهند آمد.

با توسعه و گسترش طرح تولید محصول سالم گواهی شده مرکبات که عاری از سموم و مواد آلاینده است علاوه بر رقابت محصولات باغداران مازندران با محصولات کشور‌های خارج و رفع دغدغه باغداران نسبت به عرضه و فروش این محصول، امکان صادرات حداکثری مرکبات مازندران به کشور‌های منطقه فراهم می‌شود.

با توجه به تولید محصول مازاد مرکبات، اجرای طرح کیفی سازی و اعطای گواهی سلامت به باغداران مازندران، مشکل عرضه و فروش مرکبات مازندران برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخذ گواهی سلامت محصول مرکبات نخستین بار در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.