یک فروند پهپاد متجاوز سعودی در آسمان شهر حیران در استان حجه یمن به وسیله پدافند هوایی ارتش این کشور در حین عملیات سرنگون شد.

سرنگون پهپاد متجاوز سعودی در آسمان حجه یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، یمن، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح این کشور از سرنگونی یک فروند پهپاد متجاوز سعودی در آسمان شهر حیران در استان حجه یمن خبر داده و اعلام کرد پدافند هوایی یمن موفق شد یک فروند هواپیمای شناسایی ساخت چین را در حین عملیات خصمانه در این شهر سرنگون کند.

یحیی سریع گفت: «هواپیمای متجاوز ائتلاف سعودی با یک فروند موشک زمین به هوا هدف گرفته شد. به زودی از این سامانه پدافند هوایی رونمایی می‌شود. از ابتدای این عملیات انتهای آن تصویربرداری شده و ویدئوی آن به زودی منتشر می‌شود.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پیش از این گفته بود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چند ساعت گذشته با سه حمله گسترده متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی در جبهه‌های مرزی که با بیش از ۲۰ حمله هوایی پشتیبانی می‌شد، مقابله کردند. (بیشتر بخوانید)

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین تاکید کرد: «تجاوز به آسمان یمن دیگر برای دشمنان مباح نیست. آن‌ها هنگام ورود به آسمان یمن باید هزار بار محاسبه کنند.»


 بیشتر بخوانید: عربستان سرنگونی بالگردش را تأیید کرد


این در حالی است که چند روز قبل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند یک فروند بالگرد سعودی ساخت آمریکا را منهدم کنند.

طبق اعلام شبکه المسیره، عملیات جدید سامانه پدافند هوایی یمن با شلیک موشک پیشرفته زمین به هوا و تکنولوژی جدیدی که اخیرا از آن استفاده شد، به سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی ساخت آمریکا منجر شد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار