جمعی از فعالان محیط زیست در شرق آلمان با بستن یک ریل آهن منتهی به یک نیروگاه برق زغال سنگ سوز از دولت این کشور خواستند سوزاندن زغال سنگ با هدف تولید برق را متوقف کند.

درخواست تعطیلی نیروگاه‌های زغال سنگ در تظاهرات فعالان محیط زیست آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، جمعی از فعالان محیط زیست در منطقه لازیتس از شهر لایپسیگ در شرق آلمان روز یکشنبه با نشستن بر روی یک ریل یک خط آهن منتهی به یک نیروگاه برق زغال سنگ سوز را که به یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین کننده انرژی آلمان (ال.ای.آ.گ) تعلق دارد، آن را بسته و از دولت خواستند سوزاندن زغال سنگ با هدف تولید برق را متوقف کند.

نایکی مالهاوس، سخنگوی این جمع در این باره گفت: «ما به دنبال خروج از زغال سنگ هستیم. امسال ما یک سال فاجعه آمیز در مساله سیاست‌های آب و هوایی را تجربه کردیم و شاهد بودیم دولت جمهوری فدرال آلمان چطور در این زمینه (حفاظت محیط زیست) شکست خورده است و (تصویب دولتی) بسته سیاستی حفاظت از آب و هوا در واقع یک کمدی و مسخره است و به همین خاطر است که امروز خودمان، دست به کار شدیم.»


بیشتر بخوانید: تظاهرات دانش آموزان هندی در اعتراض به آلودگی هوا
اعتراض گسترده دانشجویان در استرالیا به تغییرات آب‌وهوایی


گروه‌های دیگری از این معترضان به معادن روباز در لازاتیا و لایپسیگ حمله کردند.

سخنگوی شرکت ال.ای.آ.گ بر اثر مسدود شدن راه آهن منتهی به نیروگاه این شرکت گفت: «مساله اشغال خط آهن، کار تامین زغال سنگ مورد نیاز برای نیروگاه ما را با وقفه روبرو کرده است. سوختن زغال سنگ، دی اکسید کربن آزاد می‌کند که گاز اصلی گلخانه موثر در گرم شدن کره زمین است.»

دولت آلمان در نظر دارد تا سال ۲۰۳۸ میلادی به استفاده از زغال سنگ پایان دهد و تصمیم دارد ۴۰ میلیارد یورو در زمینه کمک به مناطق متاثر از معادن زغال سنگ کمک کند.

این در حالی است که چند روز پیش هزاران تن از کشاورزان در آلمان در اعتراض به مقررات تازه زیست‌محیطی که به گفته آنان معیشت‌شان را تهدید می‌کنند با تراکتور در محله مشهور «برندنبرگ گیت» در برلین تجمع کردند.

کاروان‌های طولانی کشاورزان تراکتور سوار روز سه‌شنبه گذشته در بزرگترین اقدام اعتراضی گروهی، رفت و آمد را در مرکز محله دولتی شهر برلین بند آوردند. این رویداد، بزرگترین نمایش خشم کشاورزان از تغییراتی است که کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ماه سپتامبر در سیاستگذاری بخش کشاورزی آلمان ایجاد کرد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار