۱۰ بیمار ایست قلبی تنفسی با مشاوره و آموزش احیای قلبی ریوی کارشناسان اورژانس به زندگی دوباره برگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی امینیان مسئول واحد بهبود کیفیت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به اینکه هفت مورد احیای قلبی ریوی موفق مربوط به اورژانس شیراز و سه مورد نیز مربوط به شهرستان‌های استان بوده است، گفت: در ماه گذشته ۱۰ بیماری که در اثر ایست قلبی تنفسی دچار کاهش سطح هوشیاری شدند، با مشاوره و آموزش احیای قلبی ریوی از سوی کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان و اعزام آمبولانس، همچنین اقدام به موقع و پیشرفته تیم‌های امدادی اورژانس، به زندگی دوباره برگشتند.

او ادامه داد: زمان طلایی در ایست قلبی تنفسی تنها ۵ دقیقه است که مشاوره صحیح کارشناسان مرکز پیام و اقدامات به موقع تکنسین‌های اورژانس، همواره ناجی افراد نیازمند به خدمات اورژانس بوده و خواهد بود.

مسئول واحد بهبود کیفیت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به لزوم فراگیری آموزش کمک‌های اولیه و احیای قلبی ریوی پایه برای تمامی افراد جامعه، تاکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند با فراگیری آموزش‌های ابتدایی احیای قلبی ریوی و کمک‌های اولیه، نقش شایانی در سلامت جامعه داشته باشند.

او در توصیه به عموم مردم بیان کرد: به محض برخورد با بیماری با کاهش سطح هوشیاری و تعیین سطح هوشیاری آن با صدا زدن و ضربه زدن به شانه‌های بیمار، بلافاصله با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و پس از دادن نشانی صحیح پستی، تا رسیدن تیم‌های امدادی اورژانس به توصیه‌های کارشناسان مرکز پیام اورژانس عمل کنیم.

امینیان ادامه داد: در آبان امسال، دو مورد زایمان در آمبولانس نیز به ثبت رسیده که مادر و نوزاد با سلامتی کامل به مراکز درمانی شیراز منتقل شدند.

انتهای پیام/

نجات جان بیماران ایست قلبی تنفسی

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار