قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان و دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دانشجویان معلم، تقویت مهارت آموزی و ارائه مشاوره‌های تحصیلی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ برین معاون اجرایی سپاه و جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادنی درباره امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از ماموریت‌ها این قرارگاه کمک به رشد و ارتقای دانش آموزان و دانشجویان درروستاهاست.

سرهنگ برین افزود: بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور در روستا‌های محروم و هدف، ضمن آموزش دانش آموزان، کارورزی خود را در این روستا‌ها می‌گذرانند و همچنین مفاهیم روستا‌ها به این دانشجویان آموزش داده می‌شود.

جانشین قرار گاه پیشرفت و آبادنی افزود: از دو سال گذشته روستا‌های محروم و دهستان‌ها شناسایی شده و این طرح در ابتدا در ۷۱ روستا اجرا می‌شود.

حمیدرضا مشهدی رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین هم گفت:طبق این تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان هم از لحاظ روش، محتوا و ابزار از دانشجویان اعزامی پشتیبانی می‌کند.

مشهدی افزود: برای این منظور تیمی از بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان تشکیل شد تا یک بسته محتوایی تدوین شود.

او ادامه داد: هدف از اعزام دانشجویان این است که هم روستا‌های محروم، معلم داشته باشند و هم دانشجویان با فضای روستا و روستا نشینان آشنا شوند

رییس دانشگاه فرهنگیان افزود: برای شروع ۵۰ دانشجوی دختر و ۵۰ دانشجوی پسر اعزام خواهند شد.

بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان، در قالب پشتیبانی دانش آموزی، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب اردو‌های جهادی، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، استفاده از دو ساعت فرهنگی دانشگاه برای تدریس بوم روستا، تبادل تجربه، دانش و اطلاعات و استفاده از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین، استفاده از ظرفیت دروس کارورزی، دانشجو معلمان به همراه اساتید تخصصی در روستا‌های محروم، بهره گیری از ظرفیت دانشجو معلمان به عنوان گروه‌های معین روستا و جمع آوری تجربه زیست معلمان با تجربه روستایی برای تدوین و تولید محتوای آموزشی از دیگر بند‌های این تفاهم نامه است.

همچنین نشست‌های مشترک فصلی برای بررسی میزان پیشرفت اجرای تفاهم نامه، پیش بینی تمهیدات لازم برای تبیین طرح در جلسات توجیهی اساتید، ساماندهی گروه‌های جهادی، بر اساس نیاز‌های قرارگاه در روستا‌های هدف، اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی مورد نیاز قرارگاه، انتشار مقالات علمی ناشی از پروزه‌های تحقیقاتی به صورت مشترک، تالیف و ترجمه مراجع، متون و کتب علمی مورد نیازقرارگاه توسط دانشگاه و هدایت دوره‌های مهارت آموزی و کارورزی و کارآموزی دانشجویان در بند‌های دیگر تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

امضای تفاهم نامه همکاری برای آموزش دانشجویان معلمو ارائه مشاوره‌های تحصیلی

برچسب ها: سپاه ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار