معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : ۴۸ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۸ وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت : بیشتر نیات واقف حول محور مسجد است در حالی که بهتر است مردم برای اطلاع از نیات جدید مطابق نیاز‌های روز جامعه از خدمات مرکز مشاوره وقف در سازمان اوقاف بهره‌مند شوند.

او گفت : در کرمانشاه نیات واقف با موضوع تامین مسکن جوانان به ویژه برای زوج‌های جوان، خرید جهیزیه برای افراد کم برخوردار، کمک هزینه پشتیبانی از مقاله‌ها و پایان نامه‌های علمی نداریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های در دست اقدام توسط سازمان اوقاف و امور خیریه طرح زائران رضوی است، گفت: طی امسال یک هزار و ۷۴۰ نفر از استان کرمانشاه به مشهد مقدس اعزام شدند.

این مسئول گفت: در سطح استان نیت واقف با موضوع اعزام به زیارت امام رضا (ع) وجود ندارد.

حجت الاسلام توسلی درباره دیگر برنامه‌های در دستور کار گفت: یکی از این برنامه‌ها طرح اندیشه مهدویت در رابطه با تبلیغ و نشر فرهنگ مهدویت است که در قالب برگزاری اردوی قم و جمکران، دیدار با علمای مذهبی و ... انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی مهدویت در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، گفت: با موضوع اندیشه مهدویت مسابقه‌ای با حضور نیرو‌های ارتش در قالب دو کتاب درسنامه برگزار می‌شود و به نفرات برتر جوائزی اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه با زیرمجموعه تاریخ تحلیلی اسلام به صورت یک تا دو جلسه در ماه توسط اساتید طلبه حوزه علمیه کرمانشاه برگزار می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

بیشتر نیات واقف حول محور مسجد

 

برچسب ها: اوقاف ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.