مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از برخورداری ۹۹/۹ درصدی ساکنین خراسان شمالی از نعمت برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان وظیفه تامین برق ۳۶۳ هزار مشترک برق استان را بر عهده دارد، گفت: این شرکت شبکه توزیع در حدود ۱۱ هزار کیلومتر در مساحت ۲۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مشترکین را در سطح استان تامین برق می‌کند.

صبوری با بیان اینکه در استان ۹۴۳ روستا وجود دارد که از نعمت برق برخوردار هستند، افزود:تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار که دارای کد می‌باشند از نعمت برق برخوردار هستند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد یک هزار و ۳۶۳ فقره پروژه با اعتبار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تامین اعتبار شده است، عنوان کرد:۷۰ در صد این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است و عمده پروژه‌های باقیمانده در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

صبوری با اشاره به طرح حذف قبوض کاغذی در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: حذف قبوض کاغذی اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال منافع به همراه داشته است و این قبوض بصورت پیامکی برای مشترکین ارسال میشود.

او با اشاره به سرقت ۲۲ ترانس اختصاصی برق در استان که از سوی ۲ باند حرفه‌ای غیر بومی انجام شد، افزود: قیمت هر ترانس برق به سرقت رفته ۵۰ میلیون تومان بوده که در مجموع خسارت مالی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: در چند سال اخیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به منظور جلوگیری از سرقت شبکه‌های سیمی فشار ضعیف، موضوع کابل‌های خود نگهدار را در دستور کار خود قرار داد و تاکنون ۷۵ درصد جایگزینی‌ها انجام و تا پایان سال این عملیات به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/د

برخورداری بیش از ۹۹ درصد مردم خراسان شمالی از نعمت برق

برچسب ها: برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.