مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان رگولاتوری در خصوص بسته‌های جبرانی برای قطع اینترنت در هفته‌های اخیر توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات اینترنت جبرانی برای مشترکان موبایل/ شکایات بررسی می‌شودبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان قره داغی، درباره تمهیداتی که اپراتور‌های ارتباطی برای جبران بسته‌های از دست رفته اینترنت به دلیل عدم استفاده کاربران از اینترنت بین الملل در دو هفته اخیر در نظر گرفته اند، گفت: پیرو هماهنگی‌های انجام شده اپراتور‌های موبایل پذیرفته اند که عینا همان بسته‌های اینترنتی که از سوی مشترکان خریداری شده بود، اما به دلیل عدم دسترسی به اینترنت بین الملل، مورد استفاده قرار نگرفت، بار دیگر برای مشترکان فعال شود.

وی ادامه داد: برای مثال اگر مشترکی بسته یک گیگ یک روزه خریداری کرده بود، اما نتوانسته بود در مدت تعیین شده از آن استفاده کند، قاعدتا همان بسته یک گیگ یک روزه، مجددا برایش فعال می‌شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این موضوع از سوی اپراتور‌های موبایل در حال اطلاع رسانی به مشترکان است، افزود: این بسته‌های اینترنت جبرانی به مرور برای کاربران فعال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص اینترنت هدیه از سوی برخی اپراتورها، ارتباطی با اینترنت جبرانی ندارد و قرار است از مردم به هر شکلی دلجویی شود، گفت: اپراتور‌های موبایل قول داده اند که عینا همان بسته‌ای که کاربر آن را در اختیار داشت و نتوانست در این ایام از آن استفاده کند، مجددا فعال شود.

قره داغی اضافه کرد: این موضوع شامل استفاده کاربران از اینترنت بین الملل در اپراتور‌های موبایل می‌شود و فعلا این هماهنگی برای اپراتور‌های سیار صورت گرفته است. برای جبران بسته‌های از دست رفته اینترنت کاربران ثابت (ADSL) نیز در حال مذاکره با اپراتور‌ها هستیم تا تمامی مشترکان بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه اپراتور‌ها برای اختصاص اینترنت جبرانی به کاربران، مطابق با پروانه فعالیتشان الزامی ندارند، گفت:، اما مطابق با دستور وزیر ارتباطات، اپراتور‌های موبایل پذیرفتند که این اقدام را انجام دهند و انشالله اپراتور‌های ثابت نیز این کار را انجام خواهند داد.

وی گفـت: اگر مشترکی مدعی است که بسته اینترنتی داشته، اما در این ایام از آن استفاده نکرده و اپراتور نیز آن را جبران نکرده و به وی اینترنت جبرانی تخصیص نیافته است، ابتدا موضوع را با مرکز تماس اپراتور‌ها مطرح کند و چنانچه مشکل حل نشد، می‌تواند شکایت خود را برای پیگیری رگولاتوری در سامانه ۱۹۵ به ثبت برساند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۱:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
نت سیستان و بلوچستان وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
هنوزنت سیستان بلوچستان وصل نیست پیگیری کنیدلطفاyjc
Iran (Islamic Republic of)
Fm
۱۰:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
سلام اینترنت زاهدان وصل کنید این همه بدبختی داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
روجا
۰۸:۳۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام الان چند روزه اینترنت همه جا وصله ولی زاهدان هنوز قطعه.. آخه چرااااااا؟؟؟۲هفتست نونمونو آجر کردین با اینکارتون