مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از پایان جشنواره ۶ روزه اقوام و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به حضور ۲۱ استان کشور در این جشنواره، گفت : استان‌های شرکت کننده در این جشنواره سوغات، موادغذایی و صنایع دستی خود را در قالب ۱۸۰ غرفه عرضه کردند.

او گفت : از استان کرمانشاه نیز هنرمندان صنعتگری در هشت غرفه صنایع دستی استان را در رشته‌های گلیم، البسه محلی، چوب، چرم و آئینه کاری به نمایش گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: همچنین در این جشنواره هنرمندان استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی نیز به اجرای موسیقی و آئین‌های محلی استان‌های خود پرداختند.

او راه اندازی غرفه راهنمایان گردشگری کرمانشاه به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و هفت غرفه صنایع دستی و نیز برپایی چند سیاه چادر در محوطه نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

قادری با بیان اینکه این نمایشگاه از سوم تا هشتم آذر به مدت ۶ روز در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان کرمانشاه برپا بود، افزود: این نمایشگاه مورد بازدید و استقبال پرشور علاقه‌مندان و مردم هنر دوست کرمانشاه قرار گرفت .

 

انتهای پیام/د

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.