رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت باختر بیوشیمی گفت : همپای افزایش قیمت مواد اولیه تولید دارو، قیمت دارو‌های تولیدی چندان که باید افزایش نیافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بیژن صدیقی مقدم رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت باختر بیوشیمی گفت : مشکل اصلی شرکت این است که همپای افزایش قیمت مواد اولیه تولید دارو، قیمت دارو‌های تولیدی چندان که باید افزایش نیافته و همین امر موجب شده با ادامه روند تولید دچار ضرر و زیان شویم.

او گفت : برای تعیین قیمت دارو بر اساس قانون، باید کمیسیونی در سازمان غذا و دارو با حضور نماینده تولیدکنندگان تشکیل شود که این امر محقق نشده و یک نفر داروساز به عنوان نماینده تولیدکنندگان در این کمیسیون حضور نداشته است.

او افزود: از طرفی مسئولان این ادعا را مطرح می‌کند که، چون ماده موثره با ارز دولتی وارد می‌شود شاید نیاز چندانی به افزایش قیمت دارو نباشد و این در حالی است که ماده موثره تنها پنج تا ۱۰ درصد قیمت دارو را تشکیل می‌دهد و ما گرفتار هزینه‌های دیگر هستیم.

صدیقی مقدم گفت: جعبه دارو، مواد شیمیایی آزمایشگاهی و... همه از بازار آزاد تهیه می‌شود و بعضا برخی مواد که لیتری ۷۰ هزار خریداری می‌شده حالا به بیش از ۵۰۰ هزار تومان رسیده و این موارد هم باید در محاسبه قیمت دارو‌های تولیدی لحاظ شود.

او با اشاره به تعطیلی ۱۸ ماهه این شرکت، گفت: این تعطیلی اجباری موجب میلیارد‌ها تومان ضرر و زیان به شرکت شده است و طی این مدت متاسفانه از ۱۵۰ پرسنل شرکت، ۱۳۰ نفر از کار بیکار شده‌اند و تنها ۲۰ نیروی ستادی شرکت را نگه داشته‌ایم.

صدیقی مقدم گفت: آیا با این میزان خسارت و این شرایط منطقی است که خود ما شرکت را تعطیل کنیم و تمایلی برای فعالیت دوباره آن نداشته باشیم؟!

مدیرعامل شرکت باختر بیوشیمی گفت: درخواست ما این است در جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان غذا و دارو و نماینده شرکت باختر بیوشیمی تمام هزینه‌های تولید بررسی شده و خودشان بررسی کنند که وقتی می‌گوییم هزینه‌های تولید بالاست دقیقا از چه چیزی صحبت می‌کنیم و خودشان ادله‌ها را از نزدیک مشاهده کنند و بعد در خصوص قیمت دارو نظر بدهند.... بیکاری استانمان سربه فلک کشیده و در این شرایط تعطیلی واحد‌هایی اینچنینی که کورسوی اشتغال استان محسوب می‌شوند نگران کننده است و واقعا چه کسی باید پاسخگوی تعطیلی این واحد‌های تولیدی باشد .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش قیمت مواد اولیه تولید دارو

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.