کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته به وکیل دونالد ترامپ فرصت داد تا برای حضور در جلسه استماع مربوط به تحقیقات استیضاح اعلام آمادگی کند.

ضرب الاجل کنگره به ترامپ برای شرکت در جلسات استماع استیضاحبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اطلاع داد تا ۶ دسامبر فرصت دارد تا این کمیته را در جریان مشارکت وکیل او در جلسات آتی استماع در خصوص استیضاح قرار دهد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در نامه‌ای به ترامپ نوشت: این نامه به منظور تعیین اینکه آیا وکیل شما در جلسات آتی استیضاح شرکت خواهد کرد یا خیر، نوشته شده است. روز دوشنبه نیز آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به قانونگذاران دموکرات اعلام کرد کمیته‌هایی که جریان تحقیقات استیضاح را برعهده داشته‌اند، گزارشی را برای ارائه به کمیته قضایی مجلس آماده خواهند کرد و امیدوارند تا آن را تا پس از بازگشت اعضای کمیته از مراسم روز شکرگزاری ارائه کنند.

نادلر همچنین روز جمعه در نامه‌ای به «داگ کالینز» نماینده جمهوری‌خواه عضو کمیته قضایی مجلس از او خواست در خصوص صدور هر گونه احضاریه یا درخواست بازجویی اطلاع رسانی کند. او به این نماینده جمهوری خواه نیز تا ۶ دسامبر مهلت داد تا تصمیم خود را در این خصوص اعلام کند.

با این حال عضو جمهوری خواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان در ایمیلی به پایگاه خبری هیل اعلام کرد که نادلر تاکنون به چهار نامه اخیر از سوی جمهوری خواهان در خصوص تحقیقات استیضاح پاسخ نداده است. نامه رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن صادر شد که در دو هفته گذشته کنگره دو جلسه استماع علنی در خصوص استیضاح رئیس جمهور در ارتباط با رسوایی اخیر او موسوم به اوکراین گیت را برگزار کرده است.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار