صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) پذیرش راه حل تشکیل دو کشور را امتیازی دردناک به رژیم صهیونیستی از جانب فلسطینی‌ها برای رسیدن به صلح خواند.

عریقات پذیرش راهکار دو دولتی را امتیازی دردناک به رژیم صهیونیستی دانستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از روسیا الیوم، صائب عریقات، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد: «راه حل تشکیل دو کشور یک امتیاز دردناک از جانب فلسطینی‌ها برای دستیابی به صلح بود کما اینکه یک گزینه بین المللی بود و شکست راهکار دو دولتی در حکم شکستی برای اراده کل جامعه بین‌الملل است.»

دبیر کل ساف افزود: «ما یک مرحله سرنوشت ساز پیش رو داریم. مسئله فلسطین امروز فراتر از فلسطین است و تهدید مسئله عادلانه فلسطین، تهدید منفعت دنیا در حفظ امنیت و صلح بین المللی است.»

عریقات از کشور‌های جهان خواست موضع و تدابیر خود را برای حفاظت از راهکار دو دولتی و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی مشخص کنند.


بیشتر بخوانید: درخواست از سازمان ملل برای عضویت دائم فلسطین در این سازمان


وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی بیشتری از خاک کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی گفت: «جامعه بین المللی باید تبعات سیاست‌های اسرائیل از جمله چپاول سرزمین‌های فلسطینی بر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین مشخص کند. مسائل مربوط به راه حل نهایی مناقشه فلسطین و اسرائیل کاملا روشن و شناخته شده است و حق تعیین سرنوشت هرگز مشمول مذاکره یا چانه زنی نبوده است.»

عریقات گفت: «با وجود همه برنامه‌های آمریکا و اسرائیل برای نابودی مسئله فلسطین، اما واقعیت روشن این است که ما در این سرزمین می‌مانیم و از بین نمی‌رویم.»


بیشتر بخوانید: حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار