مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۹ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز شنبه ۹ آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهار حریق خودرو سواری سمند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: یک خودرو سواری سمند دیروز حوالی ساعت ۱۸ در نزدیکی بازارچه نوین آتش گرفت که حضور به موقع نیرو‌های آتش نشان مانع از گسترش آتش به دیگر اجزای ماشین شد.

او علت حادثه را اتصال در سیستم سیم کشی برق خودرو اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این رویداد خسارت جانی و مالی زیادی در پی نداشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از شهروندان خواست با بررسی فنی همیشگی ضمن پایش مکانیکی خودرو از بروز رخداد‌های ناخواسته جلوگیری کنند.

سازمان آتش نشانی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۵۰ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق را انجام می‌دهد.

آتش سوزی یک خانه مسکونی در مهاباد خسارات زیادی به بار آورد

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز حوالی ساعت ۲۳ در پی تماس تلفنی از سوی شهروندان از آتش سوزی یک خانه مسکونی واقع در میدان استقلال این شهرستان باخبر شدیم.

او علت حادثه را نشت گاز پیک نیک اعلام کرد و افزود: نیرو‌های سازمان طبق دستور ستاد بحران و با هماهنگی شهردار مهاباد به محل اعزام شدند و توانستند حریق را با کمک مردم بعد از یک ساعت مهار کنند.

احمدی اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، اما بخش زیادی از وسایل و اثاثیه منزل طعمه حریق شد.

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در ادامه به مردم توصیه کرد، در هنگام استفاده از وسایل گازسوز از نزدیک شدن وسایل اشتعا‌لزا به وسایل گازسوز خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

نیروهای امدادی آتش نشانی مهاباد از ابتدای امسال تاکنون در بیش از ۲۰ مورد مأموریت آتش ‌سوزی واحدهای مسکونی حضور داشته و موفق به مهار آنها شده اند.

کودک ۳ ساله مهابادی از مرگ حتمی نجات یافت

سرهنگ برزو تجاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد گفت: صبح روز پنجشنبه ۷ آذر ماه بارندگی شدید در مهاباد که باعث آب گرفتگی و جاری شدن آب در سطح شهر شده بود کنجکاوی پسر بچه باعث سقوط او به جوی آب می‌شود و جریان آب او را با خود می‌برد، در طول مسیر با هوشیاری یکی از کارکنان نیروی انتظامی که متوجه غرق شدن کودک می‌شود و سریعا با همکاری شهروندان کودک را از آب بیرون کشیده و به بهداری انتظامی نزدیک محل منتقل می‌کنند.

او افزود: بلافاصله همکاران بهداری با انجام CPR کودک را احیا کردند و از مرگ حتمی نجات دادند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد اضافه کرد: پس از احیا، کودک ۳ ساله به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد اعزام و برای مداوای بیشتر به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان منتقل شد.

۳ کشته و زخمی بر اثر واژگونی خودرو

سرهنگ سلمان حیدری فرمانده انتظامی بوکان گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو سواری در محور بوکان - مهاباد یک نفر کشته و ۲ نفر زخمی برجا گذاشت.

او افزود: بر اثر این واژگونی یکی از سرنشینان این خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و راننده خودرو به همراه یک نفر دیگر از سرنشینان مصدوم و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور بوکان منتقل شدند.

او اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان پلیس راه، تخطی از سرعت مطمئنه علت بروز این حادثه بود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.