نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعمال دائمی محدودیت‌های مندرج در برجام علیه ایران را غیرممکن دانست.

اولیانوف: پذیرش محدودیت‌های دائمی در برجام از سوی ایران غیر ممکن استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعمال دائمی محدودیت‌های مندرج در برجام علیه ایران را غیرممکن دانست.

بر این اساس، اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: از جنبه حقوق بین المللی، بند‌های زوال پذیر برجام تصمیمات داوطلبانه تهران برای محدودسازی موقت بعضی از حقوق مشروع خود ذیل ان پی تی است. نباید انتظار داشت این محدودیت‌ها دائمی شوند. حتی تلاش برای چنین کاری می‌تواند به نظام منع اشاعه آسیب بزند.

خبرنگار وال استریت ژورنال پرسید: ممکن است ایران در ازای رفع کامل تحریم‌های اولیه آمریکا با دائمی سازی این محدودیت‌ها موافقت کند. اولیانوف در پاسخ گفت: چنین چیزی در زندگی حقیقی به ندرت رخ خواهد داد. این به مانند آن است که ایران بپذیرد برای همیشه مورد تبعیض قرار بگیرد. یکی از مقامات کشور‌های اروپایی به من گفت ما غنی سازی نمی‌کنیم، اما اگر کسی تلاش کند ما را از این حق محروم کند، تا سر حد مرگ با آن مبارزه خواهیم کرد.

آمریکا و کشور‌های غربی می‌کوشند محدودیت‌های موقتی که تهران در توافق هسته‌ای پذیرفته است را دائمی کند. اقدامی که در حقیقت به معنای منع ایران از غنی سازی و وابستگی هسته‌ای تهران به خارج از کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار