مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس تصمیم کمیته هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا فردا شنبه ۹ آذرماه مدارس برخی مقاطع تحصیلی اصفهان و شهرستان‌های استان تعطیل است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: عصر امروز کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا با توجه به استمرار پایداری نسبی هوا و مهیا شدن انباشت آلاینده‌های جوی تشکیل شد.

اوافزود: در این کارگروه برای مدیریت وکنترل افزایش آلاینده‌ها مقرر شد، فردا نهم آذر تمامی مهد‌های کودک و مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دوره‌های اول و دوم ابتدایی نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سجزی تعطیل است.

در این نشست بر کنترل دقیق‌تر محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی با نظارت پلیس راهور و اعمال قانون در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد در اصفهان تاکید شد.

کاهش فعالیت واحد‌های آلاینده محیط زیست در محدوده مناطق مسکونی و شهرک‌های صنعتی پیرامون طرح، نظارت و کنترل مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر فعالیت واحد‌های صنعتی محدوده برنامه جامع کاهش آلودگی هوا، ممنوعیت تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در شب، هم از تصمیم‌های این نشست بود.

همچنین روز‌های شنبه و یکشنبه هرگونه فعالیت خاکبرداری و ساختمانی و آتش زدن کاه و فعالیت ۳۵۰ واحد تولید آجر تا روز دوشنبه و فعالیت ۱۱ کوره تولید زغال هم ممنوع است.

خودداری از هرگونه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، توصیه به بیماران قلبی عروقی و تنفسی و گروه‌های آسیب پذیر مبنی بر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و خود مراقبتی رعایت الگوی مصرف سوخت در بخش‌های خانگی اداری صنوف و دیگر بخش‌های مصرف، همکاری عموم در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودرو‌های تک سرنشین از توصیه‌های این کارگروه برای سلامت عمومی به گروه‌های هدف دراین نشست بود.

انتهای پیام/م

 

تعطیلی مدارس اصفهان وشهرستان های استان به دلیل آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قاسمی
۰۰:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام اصفهان متوسطه اول تعطیل است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
مگه دوره دومی ها آبشش دارن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۳۳۲
۱۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
میانگین اصفهان۱٦۱ یعنی برای عموم ناسالم است.
پس چرا تعطیل نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
آنتا همایون فولادی
۱۸:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
چرا فردا متوسط اول تعطیل نیست