معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به افزایش حضور نظامیان آمریکا در میدان‌های نفتی سوریه در شمال شرق این کشور اعلام کرد این کار باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود.

روسیه: حضور نظامی آمریکا در میدان‌های نفتی سوریه اوضاع را وخیم می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز از حضور ارتش آمریکا در نزدیکی میدان‌های نفتی سوریه در شمال این کشور انتقاد کرد و گفت این اقدام سبب می‌شود اوضاع در این کشور خاورمیانه‌ای وخیم‌تر شود.

این اظهارات مقام ارشد روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که روز گذشته تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد نیرو‌های آمریکایی ده‌ها وسیله نقلیه نظامی خود را در نزدیکی میدان‌های نفتی در منطقه رمیلان در استان حسکه در شمال شرق سوریه مستقر کرد.

بنا بر اعلام رسانه‌های سوریه، یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۸۰ سرباز و تجهیزات نظامی مختلف شامل پشتیبانی لجستیک، خودرو‌های زرهی و تانک به شهر رمیلان در استان حسکه وارد شدند. آمریکا این خودرو‌های نظامی را از پایگاه‌های خود در حومه شمالی رقه و حومه غربی حسکه عقب رانده است.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز گزارش شده بود یک کاروان نظامی آمریکا متشکل از ۲۲ وسیله نقلیه نظامی و دو کامیون از مرز سوریه با عراق عبور کرده و در نزدیکی چندین مخزن نفتی در شمال شرقی سوریه استقرار یافته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیشتر گفته بود هدف اصلی آمریکا در سوریه کنترل میدان‌های نفتی این کشور است. حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار