دهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی شامگاه پنج شنبه با حضور جمعی از شعرای عرب استان خوزستان و برخی کشور‌های اسلامی و عربی در شوش پایان یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین در حرم مطهر دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی گفت: این جشنواره از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که امسال برای دهمین سال و با کیفیت بهتر برگزار شد و بسیاری از شاعران داخلی و خارجی از آن استقبال کردند.

او بیان داشت: بیش از ۲۰۰ اثر در ۲ بخش فصیح و شعبی در مهلت تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط هیات داوران متشکل از استادان برجسته ادب عرب، مورد داوری قرار گرفته و بیش از ۸۰ شاعر به مرحله نهایی رسیدند.

جوروند تصریح کرد: این آثار از کشور‌های ایران، عراق، لبنان، سوریه، بحرین، فلسطین و یمن به جشنواره ارسال شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه ۶ اثر شعبی و فصیح در مرحله نهایی برای ارائه انتخاب شدند و با اهدای لوح وتندیس از این شاعران که در بخش شعبی شاعرانی از ایران و در بخش فصیح دو شاعر از سوریه و یک شاعر از لبنان تجلیل بعمل آمد.

عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش گفت: برگزاری جشنواره‌های شعر با هدف بیان اندیشه رضوی و ترویج شعر آیینی در ساختار‌های فرهنگی شهرستان‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت و با تشویق شاعران و اهالی ادب همراه است.

در این جشنواره نماینده مردم شوش در مجلس، امام جمعه، مسولان محلی، شاعران و علاقمند به شعر نیز حضور داشتند.

دهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه‌های فرهنگی هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.

این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در شهرستان شوش برگزار شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی

برچسب ها: شعر ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.