شاه آبادی گفت:امیدوارم تمام شبکه‌های رادیو‌یی به ویژه رادیو فرهنگ و ایران در زمینه معرفی و اطلاع رسانی آثار چکناواریان اقدامات خوبی انجام دهند.

حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان- نخستین شب از اجرا‌های آذرماه ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت برگزار شد. در شب نخست این اجرا که با رهبری مهمان لوریس چکناواریان به روی صحنه رفت، آثاری درباره دفاع مقدس و صلح و دوستی اجرا شد. یکی از مهمانان حاضر در این کنسرت، حمیدرضا شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی بود که در حاشیه کنسرت ارکستر سمفونیک با او گفت‌وگو کردیم.

رسانه ملی از آثار چکناواریان حمایت می‌کند / رهبر مهمان ارکستر سمفونیک مهارت و قدرتش در موسیقی را نشان داد

حمید شاه آبادی با اشاره به اهمیت اجرای کنسرت با موضوع دفاع مقدس به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: لوریس چکناواریان در این سن و سال نشان داد که خدا را شکر از قدرت و توانایی گذشته برخوردار است. او توانست کار‌های بدیع و ارزشمندی را اجرا کند. البته ما تخصص ویژه‌ای در حوزه موسیقی نداریم که بخواهیم به شکل فنی درباره اجرا اظهار نظر کنیم، اما نفس این کار بسیار ارزشمند است. کنسرت حاوی چند سوئیت سمفونی بود که به موضوع دفاع مقدس و مفاهیم فرهنگی کشورما اختصاص داشت. خوشحالم از اینکه چکناواریان با آن چهره و جایگاه جهانی چنین اثر ارزشمندی را خلق کرد.

وی درباره حمایت رسانه ملی از چنین آثاری اظهار کرد: طبیعی است که ما در بحث معرفی، اطلاع رسانی و پخش این آثار و همه حوزه‌هایی که بر عهده رسانه است، وظیفه داریم. امیدوارم همه شبکه‌های رادیو‌یی به ویژه رادیو فرهنگ و ایران بتوانند در این حوزه کار‌هایی را انجام دهند که قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

رسانه ملی از آثار چکناواریان حمایت می‌کند / رهبر مهمان ارکستر سمفونیک مهارت و قدرتش در موسیقی را نشان داد

شاه آبادی در پایان گفت: این ارکستر‌ها تراز موسیقی کشور را تعریف می‌کنند. شاید کسانی که به این کنسرت‌ها می‌آیند و از آن مجموعه استفاده می‌کنند، نسبت به دیگر آثار زیاد نباشد، اما موسیقی با این تراز، سطح و پشتوانه موسیقی کشور را نشان می‌دهد و رسانه هم وظیفه دارد این کار‌ها را معرفی کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار