دادستان عمومی و انقلاب قزوین از مردم استان خواست جرایم و تخلفات انتخاباتی را در سامانه «سجام» ثبت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سامانه «سجام»  فرصت بسیار خوبی است تا مردم در برگزاری انتخابات به عنوان ناظر و با نگاه پیشگیرانه حضور داشته باشند و هر گونه تخلف در حوزه انتخابات را در این سامانه ثبت کنند تا دستگاه قضایی با بررسی موضوعات، تصمیمات لازم را برای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اتخاذ کند.

قاسمی افزود: سامانه ارتباط پیامکی شهروندان با دادستانی هم در استان قزوین راه اندازی شده است و می‌توانند تخلفات و جرائم انتخاباتی را در صورت مشاهده برای بررسی و پیگیری به این سامانه اطلاع رسانی کنند.

این مقام قضایی استان در ادامه اظهار داشت: باید اقدامات پیشگیرانه با توجه به وضعیت هر حوزه انتخابیه بومی سازی شود تا بتوان نظارت و کنترل دقیق‌تر و هدفمندی به موضوعات حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

قاسمی با بیان اینکه دادستان‌ها در انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی باید نظارت دقیقی داشته باشند، تاکید کرد: در انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی باید قانون به درستی رعایت شود و حسن شهرت و امانتداری آنان باید مد نظر قرار گیرد و همه عوامل اجرایی، نظارتی و قضایی باید در کمال بی طرفی و در مسیر قانون حرکت کنند تا شائبه‌ی جانبداری در اذهان عمومی ایجاد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: باید از کارکرد‌های مثبت فضای مجازی برای حضور حداکثری مردم به خوبی استفاده کنیم و کاندیدا‌ها هم می‌توانند از فضای مجازی برای تبلیغات قانون مدارانه بهره گیرند.

او اضافه کرد: لازم است دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی مدیریت درستی به آن داشته باشند، زیرا بداخلاقی‌ها در برگزاری انتخابات بخصوص در فضای مجازی همیشه وجود داشته است و اگر از رصد این فضا غافل شویم برای ما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها باید در چارچوب قانون و بدور از اتهام زنی و تخریب چهره سایر رقبا صورت گیرد و انتظار این است که کاندیدا‌ها به نکات مثبت و برجستگی‌های خود اشاره کنند و برنامه‌های آینده خود را ارائه و به هوادارانشان نیز این مطلب را گوشزد کنند تا شاهد برخی تنش و درگیری‌ها در بین طرفداران کاندیدا‌ها نباشیم.

قاسمی در ادامه گفت: دستگاه قضایی فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی همانند گذشته در انتخابات پیش‌رو نیز حضور خواهد داشت و قانون را به دستی عملیاتی خواهد کرد و ضمانت اجرایی برای سلامت انتخابات است و هرکجا تخلفی رخ داد بر اساس قانون تذکر خواهیم داد و چنانچه جرمی واقع شد، انتظار چشم پوشی از دستگاه قضایی انتظاری ناصحیح است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ما بر اساس قانون پرونده قضایی تشکیل و برخورد خواهیم کرد و در این مسیر با هیچ شخص، گروه و جناحی تعارف نداریم، زیرا اجرای صحیح قانون و جلوگیری از قانون شکنی خط قرمز و از وظایف ذاتی قوه قضاییه است.

انتهای پیام/ک

مردم تخلفات انتخاباتی را در سامانه «سجام» ثبت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار