وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی بر ظرفیت مثبت قابل توجه ایده روسیه برای تضمین امنیت در خلیج‌فارس تاکید کردند.

کشور‌های سازمان پیمان امنیت جمعی از ایده روسیه درباره خلیج‌فارس حمایت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در بیانیه‌ای مشترک بر ظرفیت عظیم «ایده روسیه درباره امنیت جمعی خلیج‌فارس» تاکید کردند.

در این بیانیه که وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه منتشر کرد، وزرای کشور‌های عضو این سازمان درباره اوضاع کنونی خلیج‌فارس که «مستعد یک درگیری نظامی در مقیاس بزرگ که بیشترین پیامد‌های منفی را برای همه کشور‌های درگیر و همچنین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه خواهد داشت» ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: وزرا بر ظرفیت مثبت قابل توجه این ایده روسیه برای تضمین امنیت جمعی در خلیج فارس تاکید کردند. این وزرا از همه طرف‌ها خواستند خویشتنداری و برای کاهش تنش‌ها و اعتمادسازی اقدام کنند.

۲۳ ژوئیه وزارت امور خارجه روسیه ایده‌ای درباره امنیت جمعی در منطقه خلیج‌فارس ارائه کرد. در این پیشنهاد، تشکیل گروهی برای سازماندهی یک کنفرانس بین‌المللی درباره امنیت و همکاری در منطقه خلیج‌فارس مطرح شده است که در نهایت به تشکیل سازمانی برای امنیت و همکاری در منطقه منجر خواهد شد. علاوه بر آن، مسکو پیشنهاد داد مناطق «حائل غیرنظامی» در منطقه ایجاد شود، استقرار دائمی نیرو‌های نظامی کشور‌های غیرمنطقه‌ای کنار گذاشته شود و خطوط تماس تلفنی نظامی برقرار گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار