۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی که از سیلاب بهار امسال دچار آسیب شده بودند خبر داد و گفت: تا کنون ۴۰ درصد این مبلغ تأمین اعتبار شده است.

او افزود: ۲۴ میلیارد ریال اعتبار هم به طرح لایروبی ۱۰۳ رشته قنات آسیب دیده از سیل بهار امسال اختصاص یافت که بخش عمده قنوات خسارت دیده در شهرستان‌های بن، بروجن و کیار بود.

غریب، تعداد کانال‌های آب تخریب شده از سیلاب را ۴۰۲ مورد بیان و اضافه کرد: برای بازسازی این تعداد کانال آب خسارت دیده ۹۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که بخش عمده آن‌ها در شهرستان‌های کیار و کوهرنگ در حال انجام است.

او همچنین از تأمین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی ایلراه‌های عشایری استان در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان خبر داد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا زمان کوچ بهاره عشایر ۱۶ ایل راه تخریب شده ناشی از سیلاب تعمیر و بازسازی خواهد شد.

غریب، میزان پرداخت خسارت در نظر گرفته شده برای هر هکتار مزرعه پرورش ماهی سردآبی در استان را تنها ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

او گفت: اعطای تسهیلات و مبالغ بلاعوض پرداختی به بهره برداران بخش کشاورزی غیر از غرامت خسارت پرداختی صندوق بیمه کشاورزی است.

انتهای پیام/ف

۱۶ ایلراه تخریب شده بازسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار