بازار داغ گاز LPG در پس گرانی بنزین/ وقتی گاز ارزان، مهمتر از جان است!

پس از افزایش قیمت بنزین، صف خودرو‌ها در جایگاه‌های عرضه گاز CNG طویل شد و برخی رانندگان نیز به کپسول‌های گاز LPG روی آوردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از شب‌های پاییزی بود که خبر رسید قیمت بنزین در ایران افزایش چشمگیری یافته و سهمیه بندی بنزین نیز تصویب شده است.سهمیه ماهانه خودرو‌های سواری بنزینی ۶۰ لیتر اعلام شد و سایر وسایل نقلیه نیز براساس مصوبات نیز اعلام گردید ، قیمت هر لیتر بنزین با استفاده از کارت سوخت، ۱۵ هزار ریال و نرخ هر لیتر بنزین آزاد نیز ۳۰ هزار ریال اعلام شد.

از اتفاقات و حاشیه‌های این تصمیم که بگذریم، بازار گاز CNG در سراسر کشور داغ شد و صف‌های طویل با معطلی چندین ساعته نیز به چشم می‌خورد. این ماجرا یک روی سکه است، چراکه در نتیجه گران شدن بنزین، روی خطرناک خود را نشان داد و شاهد روی آوردن بسیاری از رانندگان به کپسول‌های گاز LPG هستیم.

رانندگان با حضور در مراکز عرضه کپسول‌های گاز LPG، اقدام به سوخت گیری می‌کنند، علیرغم اینکه می‌دانند این کار، خطرناک است، ضمن اینکه خانوار‌هایی که همچنان از نعمت گاز بی بهره اند، با کمبود کپسول گاز مواجه می‌شوند.

به همین منظور تصمیم گرفتیم به مراکز عرضه کپسول گاز LPG برویم و علت این اقدام خطرناک را جویا شویم.

گرانی بنزین و صف های طولانی گاز CNG علت روی آوردن به گاز LPG 

یکی از رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در پاسخ به این سوال که چرا بجای استفاده از گاز CNG اقدام به استفاده از گاز LPG کرده اید، گفت: کار دولتی ندارم و راننده تاکسی هستم و از طریق جابجایی مسافر، هزینه‌های زندگی و خانواده را تامین و امرارمعاش می‌کنم.

او افزود: قیمت بنزین خیلی گران شده و توان استفاده از آن را ندارم و سهمیه‌ای که به ما تعلق می‌گیرد کافی نیست، صف‌های عرصه گاز CNG هم طولانی است و حداقل ۳ ساعت باید در صف بمانم تا بتوانم از این گاز استفاده کنم.

این راننده اهوازی ادامه داد: همچنین فشار دستگاه‌های گاز کم است و باعث خراب شدن سیستم خودرو می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا از خطرناک بودن استفاده از این نوع گاز با خبر هستید یا خیر؟ گفت: بله می‌دانم که استفاده از این گاز خطرناک است، اما چاره‌ای ندارم و مجبورم استفاده کنم، چه کسی می‌خواهد هزینه‌های زندگی مرا بدهد؟ اگر شغل دولتی باشد، چرا رانندگی و مسافرکشی کنم؟

گاز

برای تهیه کپسول گاز دچار مشکل شده ایم

به سراغ شهروند دیگری رفتیم که در انتظار کپسول گاز بود. او در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: منزل ما گازکشی نیست و فعلا از کپسول استفاده می‌کنیم.

این شهروند بیان کرد: چندروزی است که از اول وقت در سطح شهر به دنبال کپسول گاز هستم، اما مراکز عرضه گاز یا شلوغ هستند و یا باید ساعت‌های زیادی معطل شوم یا کپسول ندارند و همه را به رانندگان فروخته اند.

او اظهار کرد: با گران شدن بنزین، مشکل جدیدی به مشکلات ما اضافه شده است و باید مسئولان یک فکر جدی کنند و اقدامی اصولی انجام دهند.

بازار داغ گاز LPG در پس گرانی بنزین/ گاز ارزانتر مهمتر از جان است!

فعالیت ۷۰ جایگاه گاز CNG در خوزستان

نعمت اله نجفی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجموع جایگاه‌های گاز CNG در محدوده عملیاتی این شرکت را ۷۰ جایگاه عنوان کرد و گفت: پس از افزایش قیمت بنزین، ۳ جایگاه عرضه گاز CNG که پیشتر به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل شده بود، دوباره وارد مدار عملیات شدند.

او افزود: این استان، ۲ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شامل؛ اهواز و آبادان دارد که منطقه اهواز مسئولیت توزیع و راهبری سوخت در مناطق شمالی، غرب، مرکز و جنوب شرق خوزستان و منطقه آبادان توزیع و مدیریت سوخت در شهر‌های ساحلی و بندری استان را بر عهده دارد.

نجفی به پیگیری این شرکت برای راه‌اندازی ۶ جایگاه غیرفعال CNG اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون مصرف گاز CNG برای خودرو‌های سواری، عمومی و باری در مقایسه با بنزین بسیار به صرفه است.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر کمبود گاز در سراسر استان وجود ندارد و هرگونه خبر درخصوص کمبود این نوع سوخت صحت ندارد، ضمن اینکه عرضه آن در جایگاه های CNG بطور منظم درحال انجام است.

بازار داغ گاز LPG در پس گرانی بنزین/ گاز ارزانتر مهمتر از جان است!

آمادگی برای احداث جایگاه‌های CNG

نجفی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران به آمادگی این شرکت برای صدور مجوز احداث جایگاه CNG برای متقاضیان در هر منطقه‌ای از استان، اظهار داشت: این شرکت از احداث جایگاه‌های جدید عرضه گاز CNG در مناطق مختلف خوزستان حمایت می‌کند.

به گفته او، پس از اجرای طرح مدیریت سوخت (بنزین)، مصرف CNG در خوزستان افزایش یافته است و درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم گاز CNG، شش هزار و ۶۵۰ ریال عرضه می‌شود.

باتوجه به بروز مشکلات در پی افزایش قیمت بنزین و ازدحام خودروها و گرم شدن بازار گاز CNG و البته گاز پرخطر LPG ، لازم است که مسئولان حضوری پررنگ تر از گذشته داشته باشند که علاوه مشکلات موجود، خطرات غیرقابل جبران گریبان مردم را نگیرد.

گزارش از ملیحه گریزی نسب

انتهای پیام/گ

برچسب ها: قیمت بنزین ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام کمبود بوجه فقط همین نمی تونند مثل ژاپن کره چین مسئولی طرح اشتباهی داده اخراج اش کنند یا بندازنش تو دریا بلکه ازش حمایت می کنند چرا بخاطر نظام فامیلی که دارن ایران هیچ وقت رو به جلو نمیره بلکه پس رفت می کنه چرا چون هیچ کس به فکر مردم ایران نیست .
با این حرف درست نمی شه تا این کار رو نکنند دست بردار نیستند بعدا صداش در می یاد فقط می خوان مردم رو سرگرم کاری کنند که هیچ ارزشی نداره کدوم مسعول هستش که ماشین دوگانه داره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بر پدر مادر این دولت لعنت بیاد که مردمو گرفتار کردن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
اگر استفاده از گاز مایع خطرناک است چطور ایران خودرو در دهه 70 بر روی خودروهای تولیدی گاز مایع نصب می کرد
ضمناً این گاز در کشورهای اروپایی ( آلمان و ...)
استفاده می شود
البته فعلاً تعداد زیادی تاکسی از این نوع گاز مصرف می کنند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
این دولت میگرده ببینه کجا مردم یخورده راحتن درست همون راحتی و آسایش رو از مردم صلب میکنن ننگ برشما
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۹:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
توروخدا پیگیر گرانی گاز مایع ال پی جی باشید,داره از ۵۰۰تومن میرسه به ۱۰۰۰تومن...
Iran (Islamic Republic of)
نرگس رشیدی
۱۹:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام. خواستم بگم واقعا هیچ کشوری به پای کشورمانمیرسه ازاین جهت که مردم آزاری این دولت داره بیداد میکنه، زمانی که بنزین روگران کردید بایدبه فکرجایگاه گاز سی ان جی هم بودید که بعدازگرانی مردم هجوم میارن به جایگاه ها وهنچنین گاز ال پی جی که هردوروز ثبات قیمت نداره وبالاترمیره وهرشخصی هرقیمتی که سلیقش هستش حساب میکنه.. ای مسئولین به داد ما راننده های آژانس برسید که هرروز که چشم بازمیکنیم قیمت جدید به گوشمون میرسه از گازال پی حی
Iran (Islamic Republic of)
سجاد سلطانی
۱۹:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من مسافر کشی نیستم شغلم وزیتوری هست مجبورم هر روز برای کارم حدود ۱۸۰ کیلومتر رانندگی کنم من سمند مدل ۹۵ دارم که مصرف سوخت ۱۲تا۱۰ لیتر داره
گاز cng برای موتور ماشین من ۲۰تا۳۰ درصد افت قدرت موتور داره و بخاطر حرارت زیاد باعث خوردگی زود و استوک شدن میشه ولی تو گاز مایع آگه وسایل و نصب درست داشته باشه این مشکلات نداره.
بهر حال بهتر نیست از مسئول بی لیاقتی که اجازه تولید یا واردات بدون گمرک خودرو هیبریدی خودداری میکنه انتقاد کنیم؟..
چرا تو کشور ما یک دکتر مهاجرات نمیکنه ولی تا دلت بخواد مهندس میره؟
Iran (Islamic Republic of)
Davod
۰۱:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام هیچ کدوم از گاز ها ب صرفه و مناسب نیست و ب درد سراش نمیرزه اصلا خودرو نباید گاز سوز باشه اینها من درآریه مشکل اینجاست ک بنزین فوقالعاده گرونه و شده ی مورد سیاسی در کشورهای خارجی حداقل حقوقشون اصلا قابل مقایسه نیست با اینجا ولی برا قیمت بنزین ک میشه یکسان سازی میشه.زمانی این مشکلات حل میشه ک چیزی جایگزین بنزین بیاد و وارد باک خودروبشه با هزینه بسیار کم.یا خود بنزین را با قیمت مناسب بفروشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خدا وکیلی سرگردون گاز شدیم.چرا به مردم گاز مایع نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
چون گاز ال پی جی رو راحتتر میتونن صادرکنن وهزینه صادراتش کمتره وسی ان جی رو کسی نمیخره میگن فقط سی ان جی خوبه من الان چند ساله دارم ازقدیمم باکپسول پرکردم الانم مجدد دارم باکپسول پر میکنم بی خطر تراز ال پی جی تو دنیا نیست
Iran (Islamic Republic of)
Motarez
۲۳:۵۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
همه ی این بد بختیها برا قشر ضعیف جامعه هست. برای اون جوون تحصیل کرده ایی که با ماشین فرسودش میخواد خرج خانوادشو دربیاره. وگرنه اونی که از حال و روز بقیه بی خبره راحت میره بنزین میزنه بدون اینکه بخواد مدتها توی صف گاز بمونه یا اینکه بدنبال سیلندر ال پی جی بچرخه دور شهرش.
لیاقتمون بیشتر از این نیست. نوش جونمون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
گاز CNG خطرش خيلي بيشتره.چون فشار گازش حداقل ٢٥٠ بار ميشه .گاز LPG نهايت ٤٠ .يكبار سوخت مايع ٨٠٠ كيلومتر حداقل ميره.اما cng نهايت ٢٠٠ كيلومتر. ضمنا اكثر دنيا سوخت دوم رو LPG ميدونن.فقط ايران بخاطر مسائل اقتصادي ميگن cng
Netherlands
میثم
۱۸:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
مردم گول دولت رو نخورید به خدا قسم گازcngl هم خطرش صد برابر بیشتره هم ماشین رو نابود میکنه هم ماشین راه نمیره . فقط چون به سود بیشتر فکر میکنن اینجوری میگن .
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۲۰:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خدایش چرا فقط گاز ال پی جی رو پر خطر میدونید‌..سی ان جی کم خطر ساز شده ..اونم کاملا قانونی نصب میشه... ماشین دایی من کاملا سوخت بخاطره نشتی بنزین .‌اما منبع گاز ال پی جی ش از زیر لوله مسی کم کم خالی شد اما انفجار رخ نداد‌‌‌..اکثریت مشکل از ترکیدن گاز مایع نیست شایعه بیشتر میکنن..
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اکثر کشورهای اروپایی گاز ال پی جی استفاده میکنن خطرش از سی ان جی تحت فشار کمتره ...اگه بی احتیاطی نشه خطرش خیلی کمتر از سی ان جی.. ما تو مناطق سربالایی داریم سی ان جی کشش نداره..بخاطره کمبود گاز دوباره مردم رو اوردن با کپسول پر میکنن ..بجای دستگاه..
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
الپیجی خیلی برا ماشین مفیدتره تا سی ان جی، فقط مشکل اینه دولت دنبال کار راحتتر و پر سودتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
واقعا داغ شده
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۲:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۸
چرا دولت جایگاه ال پی جی ایجاد نمی‌کند
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۱۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام چندین سال هست از ال پی جی استفاده میکنم اگه اصول گاز گیری رعایت بشه هیچ خطری نداره جالب اینجاست که سی ان جی موقع تصادف منفجر میکنه ماشینو ولی ال پی جی آتیش میگیره و زود میشه خاموشش کرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۷:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مردم شدن بازیچه شما دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
با سلام ،همه گاز ال پی جی رو با سی ان جی مقایسه میکنیم اما من میگم از بنزین هم بی خطر تره اول اینکه موقع سوختگیری با پمپ سیستم کاملا محفوظه ولی در سوختگیریه بنزین همون گازی که از باک میزنه بیرون خیلی خطرناکه، ورق مخزن lpg حداقل ۲ میلی متر و انتهای صندوق عقب قرار داره، ولی باک بنزین همه میدونن حداکثر ورق نیم میلیمتره و زیر خودرو قرار داره که با کوچکترین ضربه آسیب میبینه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
گاز ال پی جی خیلی بهتر از سی ان جی است
چون اولا ال پی جی فشار اون در مخزن نهایتا ۱۰ بار ولی سی ان جی ۲۰۰ بار واگر پمپ گاز فشارش بیشتر باشه موجب انفجار میشه
ال پی جی فقط فقط موقع سوخت گیری بیشترین حادثه داشته که اونم قانونایی داره
من سه سال دارم هیچ مشکلی هم نداشتمه
اول اینکه پرکن مخزن حتما رو گلگیر سوار کنید تا در صورت نشت گاز تو صندوق نمونه
دوم اینکه شیلنگ هوا رو بیرون از صندوق کارش کنین که بویی تو ماشین نیا
سوم اینکه موقع سوخت گیری وسایل برقی خاموش و سیگار ووو گوشی استفاده نکنین
در مسیر رفت وامد ملت که طرف ممکنه سیگار بکشه در حین عبور سوخت گیری نکنین چون مثل بنزینه این گاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
فشار مخزن سی ان جی 150 اتمسفره ولی فشار مخزن ال پی جی 5 اتمسفر گاز. گازه فرقی نداره ولی منطق میگه ال پی جی خطرش کمتره حالا چه کسی از نصب سی ان جی رو خودروها سود میبره که به ال پی جی میگن بمب متحرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
همین الان تو صفم ۲ ساعت شده اما هنوز گاز نیومده
Iran (Islamic Republic of)
محمد اصلانی
۰۲:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خداوکیلی این چه وضعش چرا شفاف سازی نمیکنید کدوم واقعا خطرش کمتره ال پی جی یا سی ان جی و آسیب کمتر به موتور میرسونه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام اصل خودرو دوگانه آل پی جی هس با عرض معذرت با يه سرچ کوچک معلوم ميشه تاکسی های لندن و توکیو با چه سوختی کار میکنه البته الان از هیبریدی استفاده می کنند مال ۱۰سال پیششون بوده. خودم کلیپ توضیح کامل در مورد گاز lpg تو گوگل دیدم اتفاقا cng مثل بمبه که میترکه مخصوصا تاکسی هايي که چند ساله تست هیدرواستاتیک نکردن فقط می تونم بگم خدا لعنت کنه کسی که برا مردم زحمت و سختی مياره همه جا در دنیا از خودروهای lpg به خاطر آلودگی کمتر حمایت میکنند و تسهیلات ميدن اینجا مخالفا خدا بگم چه کارشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
گاز lpg از اربعین کم یاب شده نه گرونی بنزین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۲:۱۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
من ۵ ساله دارم از lpg استفاده میکنم
توی این مدت ماشین های متعددی دیدم که به واسطه گاز cng خودرو شون از بین رفته ولی کمتر مشکلی برای خودرو های lpg به وجود آمده حالا این که چرا قصه دار این نوع سوخت شده معلوم نیست
دولت اگر واقعا به فکر اینه که خطرناکه خوب به جای این که جایگاه lpg رو تعطیل کنه، جایگاه افزایش بده نه این که جلوگیری کنه
با رعایت ایمنیlpg هیچ خطری نداره و صد البته cng خطرناک تر و مشکلات فنی برای ماشین های دوگانه بیشتره داره
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
دنیای گازی
۱۹:۲۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام عزیزان متاسفانه در شیراز اصلا کپسول و گاز نیست که نیست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
مشکل و زحمت بیشتر شد برای مردم که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اینم دردسر جدید شد
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
واقعا شلوغه
Iran (Islamic Republic of)
سیستان
۱۴:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
ما تو سیستان دنبال کپسول گاز می گردیم یه فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
کدوم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
گاز lpg فقط سوخت گیریش خطرناکه وگرنه خطراتش خیلی کمتر و راندمانش از cng بالاتر هست. جایگاه lpg بزنید مردم سراغ سیلندر نرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
گاز lpg فقط سوخت گیریش خطرناکه وگرنه خطراتش خیلی کمتر و راندمانش از cng بالاتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
گاز lpg فقط سوخت گیریش خطرناکه وگرنه خطراتش خیلی کمتر و راندمانش از cng بالاتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
گاز lpg فقط سوخت گیریش خطرناکه وگرنه خطراتش خیلی کمتر و راندمانش از cng بالاتر هست. جایگاه lpg بزنید مردم سراغ سیلندر نرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
گاز lpg فقط سوخت گیریش خطرناکه وگرنه خطراتش خیلی کمتر و راندمانش از cng بالاتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
خدایش جلوی گاز LPG بگیرید این گاز مثل بمب عمل میکنه کافیست یک مشکل پیش بیاد تمام ماشین رو هوا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
کلا cngکه تا دیروز کپسولش نهایت 400 تومن میشد الان شده 3 تومن و 2 و نیم بعد چجوری جلو گرونی رو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اگر خودروسازها در مورد خودروهای CNG سوز تحقیق و توسعه قوی اجرا کرده بودند الان همچنین وضعیتی نبود . دولت باید تعرفه های خودروهای گاز سوز و هیبریدی را صفر کند و وارد کننده را موظف به از رده خارج کردن خودرو فرسوده در برابر هر خودرو وارداتی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
ازکدوم گازحرف میزنین؟ شهرای خراسان رضوی یکماهه هفته ای یک روز گازمیادشرکت،،سیلندرکپسول دانه ای۴۰-۵۰تومن شده
Iran (Islamic Republic of)
مولا
۱۱:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
زدن گاز هم دردسر خودشو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
مرکز گاز(LPG) برا ماشین بزنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
به به چه بازاری