رییس سازمان امور عشایری کشور در بویین زهرا گفت: با اختصاص ۱۸ میلیون یورو، ۴۷۰ طرح در حوزه آبرسانی عشایر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قندالی رییس سازمان امور عشایری کشور در بازدید از عشایر منطقه جزیره دشت اله آباد بویین زهرا تاکید کرد: ۱۸ میلیون یورو از صندوق اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای ۴۷۰ طرح آب رسانی عشایر تخصیص داده شد که با اجرای آن‌ها ۱۷ هزار خانوار عشایر از آب آشامیدنی سالم برخودار می‌شوند.

رییس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: تا آخر سال مالی همه ۴۷۰ طرح به بهره برداری می‌رسد.

قندالی افزود: در جا‌هایی که امکان آب رسانی به عشایر ممکن نباشد آب آشامیدنی مورد نیاز به شکل سیار و با تانکر تامین می‌شود.

او گفت: امسال سر شماری ثبتی مبنا عشایر انجام و در سامانه سازمان امور عشایر کشور ثبت شد و تا پایان سال بر اساس خروجی آن آمار دقیقی از جمعیت، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر خواهیم داشت.

رییس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: ازمصوبات رفاهی عشایر کمک در مسیر ییلاق و قشلاق، تجهیز اطراق، تامین آب شرب، برق و سوخت آن‌ها ست.

او افزود: ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور داریم و با مصوبه هیئت دولت هزینه حمل کپسول‌های گاز و آرد مورد استفاده عشایر پرداخت میشود تا قیمت تمام شده برای آن‌ها با مراکز یکی باشد.

رییس سازمان امور عشایری کشور همچنین افزود: استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق عشایر را در دستور کار داریم و تا کنون ۳۰ هزار خانواده در کل کشور مجهز به استفاده از انرژی خورشیدی شدند و در دو سال آینده ۲۵ هزار خانوار هم توسط وزارت نیرو مجهز به پنل‌های خورشیدی می‌شوند.

قندالی افزود: برخوداری ۷۵ هزار خانوار عشایری از  پنل‌های خورشیدی از برنامه‌های این سازمان است.

در این بازدید عشایراین منطقه به بیان مشکلات خودپرداختند.

این عشایر نداشتن آب آشامیدنی، نبود امکانات تحصیلی برای فرندانشان و نداشتن راه دسترسی مناسب به منطقه جزیره را از عمده مشکلات خود بیان کردند.

انتهای پیام/ک

تا آخر سال مالی همه ۴۷۰ طرح به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار