وزیر نیرو گفت: تا ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده برای احداث نیروگاه‌های بادی در کشور وجود دارد.

۳۰ هزار مگاوات ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های بادی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریزاردکانیان  وزیرنیرو عصر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه بادی در میانه نیروگاه‌های بادی را از مناسب‌ترین اشکال نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳۹ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور بادی است.
او با تاکید بر توجه جدی دولت به راه اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این دولت ۷ برابر مجموع ظرفیت ایجاد شده در دولت‌های قبلی است.
اوبه ویژگی‌های نیروگاه بادی آق کند میانه به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور اشاره کرد و افزود: این نیروگاه با ظرفیت ۵۰ مگاوات از ۲۰ توربین دو و نیم مگاواتی تشکیل شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: این نیروگاه به همت صنعتگران و متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و بخش خصوصی برای راه اندازی آن ۹۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.
اردکانیان با بیان اینکه نیروگاه بادی آق کند میانه می‌تواند ۱۷۵ هزار مگاوات انرژی در سال تولید کند افزود: این نیروگاه نقش مهمی در تامین برق پایدار در منطقه به ویژه جنوب شرقی آذربایجان شرقی خواهد داشت.
وی کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف آب و سوخت را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد.

وزیر نیرو همچنین از تصویب یکپارچه سازی و ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان‌های کشور در نشست امروز هیات دولت خبر داد.

انتهای پیام/

توجه جدی دولت به راه اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر

برچسب ها: وزیرنیرو ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار