وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان اعلام کرد که موسسات آموزشی خصوصی برای فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی خدمات آموزشی رایگان عرضه می کنند.

مکاتب خصوصی افغانستان برای فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و کودکان خیابانی خدمات رایگان عرضه می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان اعلام کرد که موسسات آموزشی خصوصی برای فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی خدمات آموزشی رایگان عرضه می کنند.

وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان امروز (چهارشنبه ۶ قوس/ آذر) با نشر خبرنامه ای گفته است که این وزارتخانه تلاش هایی را برای ایجاد سهولت در دسترسی کودکان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی به خدمات آموزشی آغاز کرده است.

به گفته این وزارتخانه، برای فرزندان نیروهای امنیتی و دفاعی که در صفوف این نیروها ایفای وظیفه می کنند، در سال ۱۳۹۹ خورشیدی از ۱۰ الی ۵۰ درصد تخفیف و برای کودکان خیابانی و کودکان نیروهای امنیتی که جان باخته اند، خدمات تعلیمی تا پایان دوره‌ آموزشی به صورت رایگان عرضه می شود.

به نقل از وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان، در حال‌ حاضر موسسات خصوصی در شهر کابل تعداد کودکانی را که می توانند در سال ۱۳۹۹ خورشیدی تحت پوشش این خدمات قرار دهند مشخص ساخته اند. بر این اساس، در سال ۱۳۹۹، چهارده هزار و ۸۲۷ کودک در شهر کابل از خدمات آموزشی رایگان و تحفیف برخوردار می شوند.

به گفته این وزارتخانه، برای یک هزار و ۸۱ کودک شامل فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و کودکان خیابانی خدمات آموزشی رایگان عرضه می شود، به ۳ هزار و ۴۳۵ کودک ۵۰ درصد تخفیف داده می شود، ۳ هزار و ۳۵۱ کودک از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار می‌گردند و به ۶ هزار و ۵۸۳ کودک، ۱۰ درصد تخفیف می رسد.

وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان خاطرنشان کرده است: شمار کودکانی که می توانند در سال ۱۳۹۹ خورشیدی در ۳۴ ولایت کشور از این خدمات بهره مند شوند، تا پایان سال جاری خورشیدی مشخص خواهد شد.

وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان تاکید کرده که در حال‌حاضر ۳٫۷ میلیون کودک افغانستانی به دلیل چالش‌های امنیتی، فقر اقتصادی و موانع فرهنگی از رفتن به مکتب محرومند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.