عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: کمیته‌ای مسئول بررسی متمم بودجه بانک مرکزی در سال ۹۸ شد.

جلسه شورای پول و اعتبار برگزار شد/ کمیته‌ای مسئول بررسی متمم بودجه بانک مرکزی در سال ۹۸ شدمحمدرضا تابش عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار در محل بانک مرکزی گفت: اعضای شورا در این نشست خواستار توضیحات رئیس کل بانک مرکزی درباره تحولات بازار ارز، تاثیر پرداخت کمک‌های معیشتی بر رشد نقدینگی و تورم شدند.

او افزود: همچنین در مورد متمم بودجه بانک مرکزی در سال ۹۸ و بودجه سال آینده این بانک بحث و کمیته‌ای مسئول بررسی بیشتر این موضوع شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه تاثیر اعطای کمک‌های معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین بر شاخص‌های اقتصادی را ناچیز دانست و اطمینان داد قیمت ارز با مداخله بانک مرکزی در بازار و الزام صادرکنندگان به عرضه ارز خویش در سامانه نیما، روند کاهشی خواهد داشت.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار با بیان اینکه دستورالعمل (گام) که روش جدیدی برای تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی است، به تصویب رسید، بیان کرد: براساس این دستورالعمل با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی کشور که در قالب زنجیره‌های تأمین تولید قرار دارند و با برخورداری از ضمانت بانک‌ها و موسسات اعتباری زمینه تامین منابع مورد نیاز سرمایه در گردش فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار