از زمانیکه مون جائه این، در ماه مه ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری کره جنوبی رسید، این دومین بار است که سئول به سمت قایق‌های کره‌شمالی تیر اخطار شلیک می‌کند.

کره‌جنوبی به سمت قایق کره‌شمالی تیر اخطار شلیک کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی به سمت قایق تجاری کره شمالی تیر اخطار شلیک کرد. مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه با بیان این خبر اعلام کردند قایق تجاری متعلق به کره شمالی که موتور آن دچار نقص فنی شده بود، از مرز دریایی کره جنوبی عبور کرده بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: این قایق حدود ساعت شش و ۴۰ دقیقه بامداد به وقت محلی (۲۱۴۰ GMT) هنگام عبور از مرز دریایی بین دو کشور در نزدیکی جزیره مرزی کره جنوبی رصد شد.

ارتش کره جنوبی به این قایق هشدار داد و برای دور کردنش به سمت آب‌های نزدیک آن شلیک کرد.

به گفته یک مقام نظامی، از زمانیکه مون جائه این، در ماه مه ۲۰۱۷ [۱۳۹۶] به ریاست جمهوری کره جنوبی رسید، این دومین بار است که کره جنوبی به سمت قایق‌های کره شمالی تیر اخطار شلیک می‌کند. مون تاکید کرده بود قصد دارد تعامل با کره شمالی را از سر بگیرد.

کره جنوبی در ماه سپتامبر نیز به سمت یک قایق آسیب دیده کره شمالی تیر اخطار شلیک و پس از آن یک مکانیک نیروی دریایی را برای کمک به آن و تعمیر موتورش اعزام کرده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه نیز اعلام کرد کره شمالی تمرین‌های توپخانه‌ای در یک جزیره کوچک واقع در نزدیکی مرز دو کره در دریای زرد انجام داد که نقض توافقنامه نظامی دو کره به شمار رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار