رییس ستاد اقامه نماز کشور در ساری گفت:حوزه‌های علمیه با تطابق تفسیر قرآنی مسئله محور در رفع مشکلات جامعه کوشش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور  در حاشیه برگزاری اجلاسیه نماز در جمع طلاب ساری،گفت:با توجه به  مشکلات پیش روی جامعه ، استنباط علوم دینی بر مبنای رفع مشکلات باید مورد توجه حوزه‌های علمیه باشد.

او با بیان اینکه مدرک گرایی در حوزه‌ها سبب فاصله گرفتن در زمینه فراهم ساختن شرایط اسلامی در جامعه شده،افزود: تحقق ایجاد حکومت الهی  مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین، بی تفاوتی و دوگانگی در دین و تبعیض و برخورد دوگانه با مردم را در اسلام مذموم (سرزنش شده) دانست و با بیان اینکه تبلیغ شیوای معارف الهی با همت طلاب علوم دینی می‌تواند مردم را متوجه مضامین قرآنی کند، تفسیر قرآنی روان و متناسب با نوع زندگی مردم را خواستار شد.
 
او با اشاره به ایجاد حکومت اسلامی بر مبنای آیات قرآنی گفت: آینده بر مبنای حکومت صالحان با رعایت وحدت، رهبری، تمسک بر قانون منسجم و عادلانه محقق می‌شود.

او همچنین از کمبود برپایی جلسات تفسیر قرآنی در ساری و مازندران و نیاز استان به تلاش بیشتر فعالان علوم دینی در شرح و تبیین علوم قرآنی خبر داد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور برپایی جلسات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان و نیز تفسیر قرآن در مساجد را نیز ضروری بر شمرد و افزود: دین اسلام به منظور زندگی آسان به مردم عرضه شده و تولید محتوای علوم قرآنی بر مبنای نیاز جامعه از رسالت طلاب است.
 

انتهای پیام/س
 

حوزه‌های علمیه با تطابق تفسیر قرآنی در رفع مشکلات جامعه کوشش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.