به نوشته نشریه پلیتیکو، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به صورت خصوصی گفته است می‌خواهد مانع از نامزدی برنی سندرز در انتخابات آتی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه پلیتیکو نوشت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، به صورت خصوصی گفته است از اینکه برنی سندرز نامزد دموکرات‌ها در رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور، شود، جلوگیری می‌کند.

او گفته است اگر برنی سندرز در انتخابات مقدماتی جلو بیفتد، برای ممانعت از اینکه وی نامزد دموکرات در این رقابت شود، علنا صحبت خواهد کرد.

یک مشاور نزدیک اوباما این موضوع را به پلیتیکو گفت و افزود: «اگر برنی گوی سبقت را (از رقبای دیگر) برباید، من فکر می‌کنم شاید ما همگی مجبور باشیم چیزی بگوییم.»

به رغم این اظهارنظر، زمانی که از سخنگوی اوباما در این‌باره سوال شد، وی به اظهارات قبلی اوباما استناد کرد که از هر کسی نامزد دموکرات‌ها شود، حمایت خواهد کرد.

در مقاله پلیتیکو به اظهارنظر سال ۲۰۱۶ اوباما درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز اشاره شده است. پلیتیکو می‌نویسد اوباما پس از اولین دیدار با ترامپ بعد از پیروزی وی در انتخابات، گفت «او تقریبا هیچ نمی‌داند» اوباما انتظار داشت روابطش با ترامپ مانند رابطه دیگر رؤسای جمهور آمریکا با روسای جمهور قبل از خود و نظیر رابطه خودش با خانواده بوش باشد، اما ترامپ همواره مسیر انتقاد از میراث اوباما را پیموده است.

انتهای پیام/

 

 
برچسب ها: آمریکا ، انتخایات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار