گشت حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان شاهرود با حضور سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت استان سمنان انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در ۸ ماهه سالجاری بیش از ۹ هکتار از عرصه‌های ملی استان به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال توسط همکاران یگان حفاظت شهرستان با همکاری نیرو‌های انتظامی و قضاوت دادگستری رفع تصرف و آزاد شد.

او افزود: نیمه نخست امسال از ۱۵ فقره تصرف اراضی ملی جلوگیری و رفع تجاوز شد و ۲ فقره تصرف مربوط به شهرستان‌های شاهرود و سرخه خلع ید و به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: بیشترین تصرف اراضی ملی مربوط به شهرستان شاهرود و دامغان بود که با هوشیاری یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان رفع تصرف شد.

در حاشیه این گشت زنی محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از برقراری گشت حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی این شهرستان با حضور فرمانده یگان حفاظت استان خبر داد.

او ابراز داشت: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از اراضی ملی بعنوان مهم‌ترین وظیفه سازمانی به شمار می‌آید و با توجه به فصل سرما در تاغ زار‌های شهرستان شاهرود و میامی به منظور حفاظت از این اراضی و پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف، با حضور فرمانده یگان حفاظت استان و جانشین آن فرماندهی گشت پیشگیرانه و حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق این شهرستان جهت حفاظت از اراضی ملی این منطقه برقرار گردید.

کشاورزیان بیان کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی مستلزم مشارکت همه آحاد جامعه می‌باشد و عموم مردم می‌توانند هرگونه اخبار مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع نمایند.

انتهای پیام / م

بیشترین تصرف اراضی ملی مربوط به شهرستان شاهرود و دامغان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار