رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: به واسطه آثار متعدد زمین شناسی، این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبیعت این شهرستان برخوردار از جاذبه‌های متعددی است که به مانند یک موزه بزرگ زمین شناسی مورد توجه است.

او با اشاره به برخی جاذبه‌ها افزود: ژئو پارک شیروان دره، دره تنگ، دره کپز، دره ساربانلار، دره گندیمان از ژئوسایت‌های مهم شمالغرب ایران محسوب می‌شوند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر با اشاره به برگزاری تور‌های ژئوتوریسم از معرفی ژئو سایت و ژئومورفوسایت‌های گستره جغرافیایی شهرستان مشگین شهر خبر داد و گفت: ژئوتوریسم که شاخه جدید گردشگری و متمرکز بر پدیده‌های زمین شناسی است در این شهرستان آثار متعددی دارد.

ایمانی گفت: ژئوتوریسم بر نگهداری و حمایت از ابعاد پنج گانه اساسی ویژگی‌های جغرافیایی یک ناحیه یعنی محیط، فرهنگ، زیبایی، علم و آموزش و بهزیستی مردم محلی تاکید دارد و نقش ویژه‌ای در حفظ توانمندی‌های جوامع محلی ایفا می‌کند

او با اشاره به نقش مهم این پدیده‌ها در جلب و جذب گردشگر و توسعه پایدار روستایی شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: تبلیغ و معرفی این جاذبه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

توسعه پایدار روستایی در شهرستان مشگین شهر

برچسب ها: گردشگری ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.