معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف در استان خبر داد.

تشکیل ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف در کهگیلویه وبویراحمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،   معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده گان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۸ پرونده تخلف اصناف استان از روز بیست و چهارم آبان و شروع طرح مدیریت مصرف سوخت تاکنون از سوی کارشناسان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال شدند.

روح الله باقری فرد ارزش ریالی جریمه این پرونده‌ها را هشت میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.

او بیان کرد: پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت۱۳۵ گشت مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله اتاق اصناف، بازرسان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره استاندارد، نماینده دادستان و سایر متولیان در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

باقری فرد با اشاره به اینکه در این مدت سه هزار و ۴۰۰ بازرسی از اصناف استان صورت گرفته است، افزود: ۸۰درصد از بازرسی‌ها به صورت سرزده و ۲۰ درصد نیز با استفاده از گزارش‌های مردمی که از سامانه ۱۲۴ دریافت شده انجام شده است.

او ادامه داد: سامانه ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت با ۲ کارشناس از ساعت هفت بامداد ساعت ۲۰ هر روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد تخلف اصناف است.

باقری فرد اضافه کرد: دریافت گزارش‌های مردمی پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت سه برابر شده است.

باقری فرد گفت: افزایش قیمت در چند کالای محدود در یک هفته اخیر به دلیل تغییرات فصلی بوده و نوسان قیمت کالا‌ها در بازار به دلیل افزایش قیمت بنزین مشاهده نشده است.

او با اشاره به فعالیت ۴۰ بازرس در کهگیلویه و بویراحمد و گستردگی بازار از شهروندان خواست برای نظارت بهتر بر کالا و خدمات با ارسال گزارش‌های خود یاریگر مسئولان باشند.

باقری فرد افزود: هیچ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی به شکل دلخواه حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد.

او از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

انتهای پیام/غ

حضور به موقع بازرسان در بازار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.