مقاوم سازی ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد مسکن روستایی

۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری مقاوم سازی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۴۷ روستای این استان در معرض خطر رانش قرار دارد که در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان مقرر شد برای جابه جایی آن‌ها تأمین اعتبار شود.

او افزود: در سیل امسال به سه هزار و ۶۱ واحد مسکونی در ۳۷ شهر و ۵۰۱ روستای استان خسارت وارد شد که برای ساخت هر واحد مسکونی خسارت دیده روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: همچنین برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

او با اشاره به وجود ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در استان ادامه داد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

رئیسی گفت: ۴۱ هزار و ۴۲۸ واحد روستایی غیر مقاوم در استان وجود دارد که در حوادث و خطرات می‌توانند میزان خسارت را به چندین برابر برسانند.

او افزود: تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم سازی به ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت شده است.

رئیسی با اشاره به اختصاص هفت هزار و ۹۰۲ تن سیمان رایگان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی واحد‌های آسیب دیده اضافه کرد: برای اجرای مسیل‌ها و دیوار‌های حایل در ۳۸۵ روستای استان به طول ۲۱۰ کیلومتر، ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ف

وجود ۴۷ روستای در معرض خطر رانش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.