منصوری گفت افزایش تولیدات پرورش میگو تا ۳ برابر تولید فعلی تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

انتقال دانش و فن آوری پرورش میگوی ایران به کنگو/ افزایش ۳ برابری پرورش میگو تا سال ۱۴۰۰به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترکی با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی با جمعی از سرمایه‌گذاران کشور کنگو در خصوص انتقال دانش و فن‌آوری پرورش میگو به این کشور، در محل شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در این نشست گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی با همکاری سازمان شیلات ایران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه پرورش میگو در سواحل جنوبی و شمالی کشور در دست اقدام دارد.

 علی‌اشرف منصوری افزود: براساس هدفگذاری انجام شده توسط این شرکت، افزایش تولیدات پرورش میگو تا ۳ برابر تولید فعلی تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر محصولات تولیدی ایران در این حوزه به تعدادی از کشور‌ها نظیر کشور چین صادر و حتی پیش‌خرید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: در ایران پرورش میگو بیشتر در سواحل شمالی و جنوبی کشور صورت می‌گیرد و طبیعی است که در کشور کنگو شرایط تولید با ایران متفاوت خواهد بود و قطعاً برای توسعه این صنعت باید مطالعات و بررسی همه‌جانبه از حیث اقلیم، کیفیت آب، خاک، درجه حرارت محیط در طول سال و چگونگی تامین انرژی و سایر عوامل اثرگذار صورت پذیرد.

نماینده هیئت کشور کنگو نیز در این نشست ضمن خرسندی از دیدار مجدد و حضور در شرکت شهرک‌های کشاورزی، خواستار انتقال تجربیات و دانش و مطالعات اراضی در کشور کنگو برای پرروش میگو شد.

وی افزود: در این راستا مقرر شد پس از انجام هماهنگی و تشریفات قانونی در قالب قرارداد یا یادداشت تفاهم‌نامه، این همکاری‌ها در ابتدا به صورت پایلوت انجام شود و سطح همکاری‌ها گسترش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، پرورش میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار