رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس اعلاک کرد که در آبان‌ماه گذشته به ۵۰ پرونده در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی اتاق بازرگانی فارس رسیدگی شد.

رسیدگی به ۵۰ پرونده فعالان اقتصادی فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی به تشریح فعالیت‌های این اتاق در حمایت از فعالان اقتصادی پرداخت و گفت: در جلسات آبان‌ماه جاری کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان فارس، به ۵۰ پرونده فعالان اقتصادی استان رسیدگی شد.

او بیان کرد: مهم‌ترین موضوع پرونده‌های مطرح شده در این جلسات در زمینه‌های مشکلات بانک‌ها، استعلام و پیگیری نحوه محاسبه میزان بدهی و تسهیلات وام‌گیرندگان، پیگیری درخواست‌ها از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، صدور قرار کارشناسی، صدور قرار کارشناسی و اجرای ثبت و ممنوع‌الخروجی ضامنین است.

رازقی افزود: برای رفع مشکل فعالان اقتصادی و حل پرونده‌های فوق ۷ مصوبه و ۶۰ مکاتبه با بانک‌ها و سازما‌های دولتی داشته است که پیگیری و اجرای آن‌ها در دستور کار دبیرخانه این کارگروه قرار گرفته است.

او اظهار کرد: برخی از این مکاتبات با بانک‌ها و پیگیری وصول گزارش کامل از میزان تعهدات و روند تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی، با شعب دادگاه‌های استان جهت پیگیری درخواست فعالین اقتصادی در دادگاه‌ها، استعلام و پیگیری نحوه محاسبه میزان بدهی و تسهیلات وام‌گیرندگان، اطلاع‌رسانی عدم ارائه قرارداد‌های تسهیلات توسط بانک‌ها انجام شده است.

رازقی یادآور شد: در جلسات کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان فارس با حضور نجیبی معاون قضایی دادگستری استان فارس، معاون دادستان، نماینده استانداری، نماینده سازمان صنعت و معدن و نمایندگان اتاق بازرگانی فارس حضور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: ۲۱ درخواست جدید نیز در حوزه اقتصاد استان برای پیگیری حقوقی در این کارگروه ثبت و در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین از دیگر خدمات دفتر داوری و حقوقی اتاق بازرگانی فارس را ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی به فعالان اقتصادی استان عنوان کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.