رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد این کشور قصد دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه در یک جلسه توجیهی اعلام کرد کی‌یف به هیچ عنوان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نمی‌کند.

زلنسکی در این جلسه توجیهی که در فیس بوک پخش می‌شد گفت: «ما در انتخابات یا جغرافیای سیاسی آمریکا دخالت نمی‌کنیم. ما اوکراین مستقل خود را داریم.»

رئیس جمهور اوکراین در این جلسه فاش کرد دو مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشته است. او احتمال مکالمه سوم را نیز پذیرفت.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

مرحله نخست جلسات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت در‌های بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار