معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام از برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی برای بیش از هزار و ۱۰۰ مددجوی جویای کار این نهاد در این استان خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از هزار و ۱۰۰ مددجوی جویای کار

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,روح اله سلیمانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام گفت: برای این تعداد مددجوی جویای کار حدود ۵۰ دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف و در شهرستان‌های تابعه این استان تدارک دیده شده است و این افراد مهارت‌های مورد نظر خود را فراگرفته اند.

او با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مهارت آموزی شغلی برای مددجویان کمیته امداد با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان برگزار می‌شود افزود: امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه از این تعداد افراد آموزش دیده حدود ۳۵۰ نفر آنان با استفاده از تسهیلات این نهاد وارد عرصه کارآفرینی شده اند بیان کرد: پرداخت تسهیلات و زمینه سازی ورود به عرصه اشتغال برای این افراد در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سلیمانی ایجاد شغل برای مددجویان جویای کار از طریق کاریابی را یکی دیگر از برنامه‌های اشتغال زایی این نهاد عنوان کرد و گفت: امسال تاکنون ۱۵۸ نفر از این طریق وارد عرصه کار شده اند.

او با عنوان اینکه ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل بومی و سنتی این استان بر اساس تقاضای کارجویان از برنامه‌های شغلی این نهاد است ادامه داد: نخ ریسی سنتی، گیوه بافی، قالیبافی، گلیم بافی سنتیفگلیم نقش برجسته، تولیدات چرمی، پرورش مرغ و بوقلمون و دیگر مشاغل سنتی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای این افراد بوده است.

انتهای پیام/غ

برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان کمیته امداد ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.