مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پی بارش برف در مناطق کوهستانی و انسداد راه‌های ارتباطی افرادی که در محاصره برف گرفتار بودند، نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پی بارش برف در مناطق کوهستانی و انسداد راه‌های ارتباطی استان، خصوصاً مناطق کوهپایه‌ای که منجر به قطع راه‌های دسترسی ساکنین بالادست (دامداران) به مناطق روستایی و شهری شده بود، برخی از این افراد به همراه خانواده‌های شان در محاصره برف گرفتار شدند.

او افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر مازندران ثانیه‌های نفسگیری را در راستای نجات این افراد سپری کردند.

اکبری گفت: براساس درخواست فرماندار شهرستان بابل مبنی بر گرفتار شدن خانواده ۳ نفره یکی از دامداران در ارتفاعات منطقه بندپی و با توجه به دسترسی نداشتن زمینی به این منطقه، بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر به همراه یک تیم مجرب امداد کوهستان به پرواز درآمد که به علت شرایط جوی نامساعد و مه آلود بودن منطقه و عدم امکان ادامه پرواز، بالگرد امدادی مجبوربه بازگشت به آشیانه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: به علت ادامه بارندگی و بارش شدید برف و ضرورت نجات کودک بیمار ۱۲ ماهه و مادرش که در در محاصره برف گرفتارشده بودند، عوامل امدادی جمعیت استان در قالب ۲ تیم امدادی از جمعیت بابل و بندپی به همراه ۶ نفر نیروی داوطلب با ۳ دستگاه خودرو آفرود با همکاری نیرو‌های راهداری، عملیات زمینی طاقت فرسایی را آغاز کردند.

او گفت: به علت نقص فنی تجهیزات راهداری و مسدود بودن مسیر زمینی، تیم اعزامی از ادامه امدادرسانی باز ماندند و مجددا همه نگاه‌ها به پرواز بالگرد هلال احمر استان معطوف شد.

اکبری افزود: به هر حال بالگرد هلال احمر استان به پرواز درآمد و با توجه به نامناسب بودن مکان فرود ناچار به انجام عملیات هلی برن در شرایط سخت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: حادثه دیدگان به همراه تیم عملیاتی جمعیت بندپی در منطقه خشرودپی پیاده شدند و عملیات با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/ س

نجات افراد گرفتار در برف ارتفاعات بند پی بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار